REA tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

REA tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag fick ett trevligt mail nu på morgonen och en förklaring från Ribatex som bad om ursäkt för Jigg-röran. De hade blivit översköljda med order på jiggarna helt enkelt och försökte göra så gott det gick.
    Bra bemötande trots allt och snabb handläggning av problemet så det känns ok att handla där igen i framtiden. Pengarna på varorna som saknades är redan på PayPal kontot.
    (mitt sista off-topic inlägg... lovar...)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
      30% på beten.nu ikväll.

      Ett Veracity för 888kr..... fan!

      Behöver ju inte flera spön....
      Fick köpt mig ett Veracity i förra veckan i butiken där.
      De hade ett odelat kvar.... Första fiskarna på det igår, mycket trevligt spö!
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • Jag har nog aldrig fått en komplett order från Ribatex. Beställt ca 20 ggr därifrån. Nu fick jag varor för 119 spänn då ordervärdet var över 300. Inget konstigt i det få det nästan bara var från jiggrean. Fick däremot en faktura på 207 spänn. Det positiva är ju att de är rackarns trevliga och har en jiggbar.

        Kommentera


        • Oavsett om dem är trevliga eller inte så hade jag personligen bytt leverantör om de packat "lite galet" 20 ggr...


          Skickat från min iPhone med Tapatalk

          Kommentera


          • Grejen är nog mer att saldot på hemsidan aldrig stämmer.


            Ursprungligen postat av 6.5x57r Visa inlägg
            Oavsett om dem är trevliga eller inte så hade jag personligen bytleverantör om de packat "lite galet" 20 ggr...


            Skickat från min iPhone med Tapatalk

            Kommentera


            • 17:26 i onsdags beställde jag, precis efter jag fått mailet om att det var rea. Jag har inte hört ett pip därifrån, ordern är inte skickad, har inte kommit, ändå vet jag en hel del som beställt efter och fått sin order eller att den är på väg iaf. Alla jiggar jag beställde fanns enligt hemsidan i lager. Fick iofs inte mer än hälften av det jag beställt senast jag beställde heller så, nu verkar jag inte få något alls. Skickade mail till dem igår men inget svar ännu iaf..
              Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

              Kommentera


              • Tänk på att säkerligen t.ex ribatex och fraktbolagen har semestervikarier och dylikt till på köpet

                Jag beställde därifrån i onsdags förra veckan, det var skickat i fredags och dyker väl upp idag/imorgon sak samma för min del

                Det var väntat med tanke på rean och jag skrev med en rad "Saknas en färg eller sort så kan ni ersätta med vad som helst, har inga krav" då slipper de ringa/maila mig och vet vart jag står direkt istället!

                Tänk även på att det blir en hel del tid som går åt för handläggning när man får ordrar utöver den aktuella kapaciteten, för varje "vad har hänt min order?" går det tid som kunde gått åt till att packa, men de kan inte göra allt samtidigt Ta det piano, det löser sig snart nog!

                Kommentera


                • Jag valde faktura som betalning på min order och jag beställde gummi för 400kr ungefär. Paketet har inte kommit än men fick fakturan på mejl idag och enligt den får jag grejer för 78kr så kanske kommer 2 jiggar av de 15 jag beställde.. Handlade i onsdags vid lunchtid.
                  /jh

                  Kommentera


                  • Jag gjorde en beställning i onsdags efter lunch och fick min beställning igår. 7 stycken av de jiggar som jag beställde saknas i beställningen. De har skickat med hyfsat likvärdiga färger istället. Jag beställde 2 jerkbaits, varav fick hem en i en annan färg. Jag beställde även några Salmo Hornet och fick fel färg på 2/5.

                    Till skillnad från tidigare postare i tråden så har jag fått massor av grejer utöver det jag har beställt. Jag tror det finns med 10 fler jiggar än vad jag beställde och 6 stycken extra wobblers. Ifall det är en kompensation för att vissa varor inte kunde skickas så vore det ju inte fel om de meddelade det genom att skicka med en lapp i paketet. Jag hade å andra sidan föredragit att få varorna som jag beställde och att de inte byter ut till andra färger utan att kolla med mig först. Jag valde ut färgerna av en anledning. Nej, det här var inget bra första intryck av Ribatex. Semestertider eller ej är irrelevant.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Quagmire Visa inlägg
                      Jag hade å andra sidan föredragit att få varorna som jag beställde och att de inte byter ut till andra färger utan att kolla med mig först.
                      Det var lite märkligt, jag har alltid fått samtal och mail med info eller fråga om jag är okej med utbyte eller ej

                      Alternativet ska man alltid få innan paketet skickas tycker jag också

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 119 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X