både större o mindre honda har haft problem med. Hela säsongen var förstörd pga. honda motorn, lämnat inn det på lagning 3 gånger, sist kontaktade jag en annan verkstad än den som finns i s-tälje, efter undersökning då föreslog han att köpa en annan, så nu har jag suzuki på 4hk, ska prova den nästa säsong!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
honda 90hk 4stroke
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Gigantisk? Jag har en Honda 50HK 1995 , den väger 90kg. Yamaha 50 HK väger 110kg , har precis kollat i deras katalog för säkerhetsskull. jag är mycket nöjd med min motor. Skulle jag köpa ny motor idag så skulle det nog bli en Yamaha eller Suzuki , då dom har direktinsprutning.En annan sak att kolla upp är var närmaste serviceställe ligger. Har man tex 10 mil till närmaste serviceställe för sin Yamaha och 3mil till närmaste Suzukiverkstad så väljer man ju Suzukin. Jonas
Jag kollade lite på en Honda 130 HK till min förra båt, Bella 640R. Men den motorn var så stor att jag inte ens visste om den skulle rymmas i motorbaljan bakom båten.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Snackade med grabben som är båtmotormek. Hondas nackdel, är att dom är äckligt svårmekade. Även på små motorer. För att få bort en förgasare på säg en 5 hästare fyrtakt. Är rena evighetsjobbet. Och att sen få den perfekt på plats är inte kul. Att bara slippa dessa förgasare. Blir nog att förgasarmotorer får det svårt på marknaden. DIns, gullpojke. Du har ju helt rätt. Jag borde tittat i prospektet. Men grabben sa åt mig att Suzuki har insprut så klart.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Joj2
Jag har kort Honda 90 hk -01 i tva sasonger utan minsta problem, kompisen har kort ca 2000 timmar med sin och den trummar pa perfekt!
Skoter man grejorna sa haller det mycket bra, kop den!
Jag tycker dom ar ganska smidiga att ha att gora med, testa att riva Suzukins insprutning sa far du se.......
Kommentera
-
P A
Ursprungligen postat av elanenSnackade med grabben som är båtmotormek. Hondas nackdel, är att dom är äckligt svårmekade. Även på små motorer. För att få bort en förgasare på säg en 5 hästare fyrtakt. Är rena evighetsjobbet. Och att sen få den perfekt på plats är inte kul. Att bara slippa dessa förgasare. Blir nog att förgasarmotorer får det svårt på marknaden. DIns, gullpojke. Du har ju helt rätt. Jag borde tittat i prospektet. Men grabben sa åt mig att Suzuki har insprut så klart.
Jag har alltid rätt vet du väl..Och har jag fel, så har jag rätt ändå..hehe ;o)
Kommentera
-
Impad av Elanen som vanligt vet han inte ett skit men uttala sej det ska han!
Kan säga av egen erfarenhet att Suzuki och Yamaha fourstroke är bra grejor Honda har jag dessvärre mindre erfarenhet av men många trolling båtar har Honda 90an har inte hört massiva klagomål på den men som sagt liten egen direkt erfarenhet, dock tror nog den är hyfsad.
Skulle jag satsa nya pengar i en motor blev det nog utan tvekan en Yamaha, är mycket imponerad av dem, driftsäkra o fina (fast Suzukin är inte dum heller haft tur med de också svårt val här)
Lycka till med ditt motorval!Senast ändrad av TAMTAM; 2005-10-08, 22:15.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-05-16, 01:01 -
-
av Lars AndrénJag har köpt sjökort Lakemaster VX premium till Humminbird som sitter i en Solix 12 SI.
...5 Foton-
2025-04-05, 23:43 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Kristofer_aplockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet...1 Foto
-
2025-03-14, 18:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
|
14 svar
1 976 visningar
0 gillar