crescent 434 alt ryds 425R - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

crescent 434 alt ryds 425R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • crescent 434 alt ryds 425R

    Hejsan !

    Någon som äger/testat någon av dessa modeller och kan lägga in ris eller ros om dem ?
    Jag är småsneglat på dessa 2 modeller som passar in i mina önskemål =

    #Stadig och rymlig
    #Lätt trailad
    #10-15 hk 4-takt
    #grundgående

    Jag kommer inte att använda den som någon snabbgående båt utan vara mest i mindre skyddade vatten!

    mvh !

  • #2
    Ingen av dom är nåt bra. Om jag skulle välja mellan pest och kolera. Då blir det Rydsen. För den slår inte sönder njurarna.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

    Kommentera


    • #3
      Kan faktiskt hålla med i detta fall, har en ryds 435 och är väl hyffsad men inget mera.
      Den andra båten som jag brukar använda mig av är en Flipper 460S, vilket är en mycket bra modell går fint och har bra bottenlösning och är även väldigt stabil.

      Men jag skulle också välja rydsen i ditt fall en helt duglig båt i både stabilitet och sjö.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av elanen
        Ingen av dom är nåt bra. Om jag skulle välja mellan pest och kolera. Då blir det Rydsen. För den slår inte sönder njurarna.
        Elanen du måste ha dom mest känsliga njurarna på denna planeten, han skriver ju att han ska använda den i mindre skyddade vatten och vill ha en stadig båt som går grunt. Har precis sålt en 465 cresent och visst den var stötig men jävligt stabil. Har nu en cresent 426 och den är perfekt till mitt fiske pga att den e så pass stabil och är en väldigt bra allround båt. Jag hade valt en cresent men bara därför att jag haft och har det märket och trivs väldigt bra med det. Vilken båt är inte stötig i sjö om den nu ska vara stabil att fiska från och grund gående i den storleken till ett normalt pris?????

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av elanen
          Ingen av dom är nåt bra. Om jag skulle välja mellan pest och kolera. Då blir det Rydsen. För den slår inte sönder njurarna.

          Som sagt, jag har inte tänkt att blåsa fram i 20-30 knop ! Jag kommer även att ha en el-motor. Vågorna i träsken jag fiskar i blir inte större än 5 cm typ !
          Jag sålde min förra gäddracer som gick 30 knop (uttern) för att den var för tung att traila för mitt riktade fiske i mindre träsk/sjöar utan sjösättningsramper, trots att den gick kanon i vattnet !
          Jag ser inte njutningen i att stressa på vattnet Men jag kan förstå er som fiskar i skärgårdar att ni behöver båtar som klarar av snabba farter i höga vågor
          !
          Båten får max väga 200 kg och jag vill inte ha någon Linder !

          Kommentera


          • #6
            jag har inget dummt att säga om min gamla creasent. vi har trollat på värnen i en 434 creasent i hård sjö i sina byar 25m/s. det där med njurarna kanske man kan lösa genom att dra ner på spriten jag har ingen erfarenhet av ryds 425 men kompisens 375 tror jag den heter eller 395 är helt ok
            Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

            Kommentera


            • #7
              Om ni är max två och inte har med er förjävligt mycket grejor så är Pioneer 325 en bra båt.
              Visst , den är lite liten men klarar skapligt med sjö och väger inte mycket.
              Pga att den är gjord i typ Tupperwareplast så är den extremt
              tålig och lättrailad, inga problem att dra/lyfta den en bit om terrängen är dålig. Jag har en som jag använder till "experiment" fiske i alla möjliga skogssjöar utan ramper. Jag kör med en 25hk och en Minn kota och det fungerar bra
              //Cole
              http://sportfisher.se

              Kommentera


              • #8
                Comer, har faktiskt ägt en Crescent 434. Sålde bort den kvickt. Och den är heller ingen lätt båt. Bara rätt kort. Att om man fiskar i ett vatten där det knappt går vågor. Då duger vad som helst. Fast plattpannkakor till båtar kryllar det ju inte av. Crescent 410 är ju samma konstruktion. Och är mer än lämpad för lugna och grunda vatten. Väger ju ännu mindre.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

                Kommentera


                • #9
                  Comer, 426 är ju en helt annan båtkonstruktion. Är ju mer v-betonat skrov. Och om jag inte missminner mig att Pelle Pettersson ritat det skrovet. Medans Hans Reich gjort slagbåtarna 410, 434, och 465. Är också kända för att spricka under. På grund av den just platta botten.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av elanen
                    Comer, har faktiskt ägt en Crescent 434. Sålde bort den kvickt. Och den är heller ingen lätt båt. Bara rätt kort. Att om man fiskar i ett vatten där det knappt går vågor. Då duger vad som helst. Fast plattpannkakor till båtar kryllar det ju inte av. Crescent 410 är ju samma konstruktion. Och är mer än lämpad för lugna och grunda vatten. Väger ju ännu mindre.
                    Har kollat på 410 men det skiljer bara 30 kg mellan den och 434:an så då kan gärna ha lite extra utrymme !
                    Har även sneglat lite på höga rodd 430S men den ser inte lika stabil ut ?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 496 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 833 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 658 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 666 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 550 svar
                    229 626 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Tylön
                    av Tylön
                     
                    Arbetar...
                    X