Garmin Fishfinder 120 - HJÄLP! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin Fishfinder 120 - HJÄLP!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skulle inte tveka 5skunder på att ringa butiken och fråga ut dom, det är ju delvis därför du köper lodet i SWE, du vill ha direktsupporten
    sigpic

Kommentera

Har nu varit i kontakt med Berras och dom rekomenderade mig att först ringa Garmins serviceavdelning i Göteborg och diskutera felet med dom och att dom eventuellt skickar en ny givare.
      Nu hade dom lunch, men jag återkommer med resultat.

JAg har även provat vrida ner känsligheten så mycket det går, men felet består.

På bilden nedan så har jag upptäckt ett litet-litet "hål" i tätningen som håller ihop båda plasthalvorna som utgör givaren (bilden visar givaren från sidan)
      Där den röda pricken är, är hålet ungefär...om detta kan orsaka det vet jag dock inte.
      Senast ändrad av teamtoth; 2007-05-03, 23:33.
      Klubbens sida

Kommentera

Håll oss uppdaterade.
        Bra att veta om man råkar ut för samma problem.
        There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Ingen polare i närheten som har ett liknande lod som kan låta dig testa med ditt lod i deras eller deras lod på din båt?

Mvh.

Kommentera

NEj dessvärre ingen jag känner som har ett.

Har ringt Garmins Serviceavdelning igen och dom sa att det måste vara ett fel på lodet, så jag packade ner allting i kartong och skickade tillbaka det till Berras, där jag även blev lovad ett nytt likadant lod så fort mitt kommit fram.
            Vi får se om dom håller det med...

Det bittra med allt är att man får betala frakten själv...först för att köpa lodet och få hem det (120:-)...inse att det är sönder...betala frakten för att skicka det till berras (150:-) och säkert betala frakten när dom skickar ett nytt lod (120:-) dvs.

1695 (lodet) + 40 (pf) + 120 (frakt) +150 (frakt tillbaka) + 120 (frakt hem igen) +40 (pf) = 2165 kr för lodet.

Tänkvärt.
            Klubbens sida

Kommentera

Ursprungligen postat av pixaren
              NEj dessvärre ingen jag känner som har ett.

Har ringt Garmins Serviceavdelning igen och dom sa att det måste vara ett fel på lodet, så jag packade ner allting i kartong och skickade tillbaka det till Berras, där jag även blev lovad ett nytt likadant lod så fort mitt kommit fram.
              Vi får se om dom håller det med...

Det bittra med allt är att man får betala frakten själv...först för att köpa lodet och få hem det (120:-)...inse att det är sönder...betala frakten för att skicka det till berras (150:-) och säkert betala frakten när dom skickar ett nytt lod (120:-) dvs.

1695 (lodet) + 40 (pf) + 120 (frakt) +150 (frakt tillbaka) + 120 (frakt hem igen) +40 (pf) = 2165 kr för lodet.

Tänkvärt.
              Enligt konsumentköplagen ska säljaren stå för dina omkostnader om det är fel i varan. Dvs returnfrakter om man skickar via post. Ofta står andra villkor på säljarnas hemsidor, men om man då påpekar vad konsumentköplagen säger så brukar de ge med sig och ersätta frakten.

/Martin

Kommentera

Har för mig att posten har ett special porto för retur av postorder. Men det är jag inte hundra på, men typ 55 kr eller så. Vill minnas jag såg nåt om detta när jag köpte min telefon. Fast det har jag inte behövt nyttja.

Hm, skall man stå för all frakt? Det är verkligen tänkvärt..
                Tur jag kan ta bussen.

Kommentera

Jag ska kolla upp det där med konsumentköplagen...annars blev det ett väldigt "dyrt" lod för prestanda/pris/märke.
                  Tack för infon förresten!!
                  Ska ringa Berras på direkten.
                  Klubbens sida

Kommentera

Du ska ju defenitivt inte betala några fraktkostnader för ett trasigt lod. Allt det där ska butiken stå för.

Kommentera

Var igår i kontakt med Berras i fredags, då var inte killen där, han skulle komma på måndag.
                      Ringde på måndag, inte där, han kommer på tisdag.
                      Ringde på tisdag, då var han lyckligtvis där, men han kände inte till något om lodet och sa att dom inte fått något lod ännu (efter 4 arbetsdagar) ändå skickade jag paketet med (företagspaket, senast dagen efter kl 16.00) och betalade gladeligen en 35:- extra för det, för att påskynda hela processen lite.
                      Ska slå en signal i morgon igen för att kolla om dom fått det.

Självklart tycker inte jag heller att jag ska stå för kostnaderna, men vill dom inte så kontaktar jag kommunens konsumentombud, så ska det nog lösa sig.
                      Klubbens sida

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson