Garmin Fishfinder 120 - HJÄLP! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin Fishfinder 120 - HJÄLP!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har varit i kontakt med Berras idag igen för att kolla om dom fick paketet, nej fick jag till svar (konstigt, en vecka sen det gick iväg) kollade på kollinr på postens sida och paketet hade anlänt till dom dagen efter jag skickat det och det var utkvitterat.
    Det hade dom ingen aning om *fan va arg man kan bli*
    Dom lovade att kolla upp det närmare och återkomma...jag väntade och fick ett efterlängtat samtal där dom sa att grossisten skickat ett nytt lod till mig idag...så man får se när det kommer.
    Klubbens sida

Kommentera

Sargigt som fan när det inte vill funka, både med ekolodet och returerna. Fan skamligt dålig koll på Berras om det är som du säger. Det är ju du som får hålla på och bry dig en massa för att inte dom orkar.

Men som en allmän upplysning till alla andra som undrar om själva felet kan jag säga att jag vart med om samma symptom på ett äldre Eagle, visade djupet men ritade inte botten. Då var det givaren som packat ihop, antagligen blev det glapp i signalkabeln när vi lade i där det var för grunt och glömde fälla upp givaren, det bröt till rejält i givaren då.

Kommentera

Okej, på så vis...men denna var helt ny och jag har garanterat inte kört emot något...monterade på den när jag var ute på sjön första gången...men men, får se om jag får det på måndag (vilket jag borde få).
        Ska bli spännande och se om det funkar också, annars blir det ALDRIG mer ett garmin lod, satsar hellre på ett Lowrance då, men det är en annan historia och ett annat samtalsämne.

Hoppas alla fått lite kött på benen nu gällande en liknande, eventuellt kommande situation.
        Klubbens sida

Kommentera

Ursprungligen postat av esobus
          Har för mig att posten har ett special porto för retur av postorder. Men det är jag inte hundra på, men typ 55 kr eller så. Vill minnas jag såg nåt om detta när jag köpte min telefon. Fast det har jag inte behövt nyttja.

Hm, skall man stå för all frakt? Det är verkligen tänkvärt..
          Tur jag kan ta bussen.

Finns något som kallas postorder-kundretur som kostar 88kr som endast kan användas till postorderföretag, enl en faktura från en firma jag brukar beställa ifrån, då bör paketet väga över 2kg, annars så blir det billigare med brev.

Kommentera

Att köpa Lowrance för att undvika det problemet är lönlöst de har ungefär samma problem tro mej har haft ett flertal modeller för närvarande ett X-15MT som får betraktas som ett dyrt skitlod dessvärre, bara problem tur att gpsen i alla fall fungerar av och till
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 350 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13