Håller just nu på att få ordning på alla fiskegrejer som ligger lite överallt, men så kom jag till alla rullarna. Och nu vet inte hur jag ska förvara dem på ett snyggt och vettigt sätt den tid då de inte används.. Finns det rullställ (typ de som finns i butiker) att köpa? och i så fall vart? eller är det nga som har ngt bra tips på förvaring? 15 rullar liggandes i en hylla tycker jag varken är snyggt eller praktiskt..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rullställ??
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
knota
Borde väl gå att göra av en verktygstavla och någon typ av hållare till rullarna.
-
hmm... jo kanske man skulle göra, vill dock inte ha dem liggandes... vill ha dem fastsatta :P håller på att lurar på ngt nu, får se vad det blir!Ursprungligen postat av Pike1Sätt upp en hylla ovanför sängen o rada upp dom där skitfräckt.
fick man tag på 10 jättebilliga rullfästen så skulle man ju kunna göra ngt av det.. får se vart det slutar
Kommentera
-
Det finns enkla rullfästen som består av två lösa plastringar som klämmer om rullfoten, dom borde inte kosta många kronor styck.Ursprungligen postat av johan_83_hmm... jo kanske man skulle göra, vill dock inte ha dem liggandes... vill ha dem fastsatta :P håller på att lurar på ngt nu, får se vad det blir!
fick man tag på 10 jättebilliga rullfästen så skulle man ju kunna göra ngt av det.. får se vart det slutar
kalleh
Kommentera
-
mm.. jo jag funderade på ngt sånt jag oxå, men hittade inga..tunn gummislang i 2cm i diameter åsså en rundstav i samma dimention borde man kunna göra ngt med...Ursprungligen postat av kallehDet finns enkla rullfästen som består av två lösa plastringar som klämmer om rullfoten, dom borde inte kosta många kronor styck.
Kommentera
-
Gummislang låter lite vekt, men det finns exvis elrör av plast i olika diameter dom borde gå att kapa till lämpliga ringar. Hör med nån elfirma.Ursprungligen postat av johan_83_mm.. jo jag funderade på ngt sånt jag oxå, men hittade inga..tunn gummislang i 2cm i diameter åsså en rundstav i samma dimention borde man kunna göra ngt med...
Armerad PVC-slang kan nog gå också.
kalleh
Kommentera
-
Det finns enkla rullfästen att linda fast på tex teleskopspön. Rullfästena finns i flera storlekar. Du kan sen montera fästena på träskiva eller rundstav. Rullarna sitter säkert för detta behov och lättare fiske men jag litar inte helt på dessa fästen för tyngre påfrestningar.
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jo, har försökt hitta några såna fästen på nätet... hittar dock inga, men vet att de finns... De behöver ju inte ha ngn större hållbarhet då rullarna endast ska sitta fast på väggen och se snygga utUrsprungligen postat av BeBestDet finns enkla rullfästen att linda fast på tex teleskopspön. Rullfästena finns i flera storlekar. Du kan sen montera fästena på träskiva eller rundstav. Rullarna sitter säkert för detta behov och lättare fiske men jag litar inte helt på dessa fästen för tyngre påfrestningar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SaddaHej alla.
Jag behöver er hjälp. Kompisen köpte ett gäng vertikal jiggar av mig. En salig blandning....1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-21, 15:52 -
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
2026-01-30, 13:55 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 379 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av lsjonsson
2025-12-21, 13:53
|
||
|
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
|
14 svar
2 085 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-05-11, 19:20
|
||
|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 558 svar
257 760 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av anteman
2026-02-07, 08:19
|
||
|
Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
|
97 svar
11 742 visningar
5 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-14, 14:05
|
||
|
Startad av senzitivity, 2022-12-28, 20:41
|
110 svar
17 023 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av Robalm
2025-10-07, 01:13
|
kanske nån annan som finner glädje med denna "lösning"!
Kommentera