Rullställ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullställ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rullställ??

Håller just nu på att få ordning på alla fiskegrejer som ligger lite överallt, men så kom jag till alla rullarna. Och nu vet inte hur jag ska förvara dem på ett snyggt och vettigt sätt den tid då de inte används.. Finns det rullställ (typ de som finns i butiker) att köpa? och i så fall vart? eller är det nga som har ngt bra tips på förvaring? 15 rullar liggandes i en hylla tycker jag varken är snyggt eller praktiskt..
    // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Ingen vacker lösning men ack så trevligt å få undan grejerna!

Edit; rullarna var de ja kanske nån annan som finner glädje med denna "lösning"!
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Evert; 2005-12-19, 12:48.

Kommentera

Sätt upp en hylla ovanför sängen o rada upp dom där skitfräckt.
      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
        Sätt upp en hylla ovanför sängen o rada upp dom där skitfräckt.
        hmm... jo kanske man skulle göra, vill dock inte ha dem liggandes... vill ha dem fastsatta :P håller på att lurar på ngt nu, får se vad det blir!
        fick man tag på 10 jättebilliga rullfästen så skulle man ju kunna göra ngt av det.. får se vart det slutar
        // Johan Sjölén

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_
          hmm... jo kanske man skulle göra, vill dock inte ha dem liggandes... vill ha dem fastsatta :P håller på att lurar på ngt nu, får se vad det blir!
          fick man tag på 10 jättebilliga rullfästen så skulle man ju kunna göra ngt av det.. får se vart det slutar
          Det finns enkla rullfästen som består av två lösa plastringar som klämmer om rullfoten, dom borde inte kosta många kronor styck.
          kalleh

Kommentera

Ursprungligen postat av kalleh
            Det finns enkla rullfästen som består av två lösa plastringar som klämmer om rullfoten, dom borde inte kosta många kronor styck.
            mm.. jo jag funderade på ngt sånt jag oxå, men hittade inga..tunn gummislang i 2cm i diameter åsså en rundstav i samma dimention borde man kunna göra ngt med...
            // Johan Sjölén

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_
              mm.. jo jag funderade på ngt sånt jag oxå, men hittade inga..tunn gummislang i 2cm i diameter åsså en rundstav i samma dimention borde man kunna göra ngt med...
              Gummislang låter lite vekt, men det finns exvis elrör av plast i olika diameter dom borde gå att kapa till lämpliga ringar. Hör med nån elfirma.
              Armerad PVC-slang kan nog gå också.
              kalleh

Kommentera

Det finns enkla rullfästen att linda fast på tex teleskopspön. Rullfästena finns i flera storlekar. Du kan sen montera fästena på träskiva eller rundstav. Rullarna sitter säkert för detta behov och lättare fiske men jag litar inte helt på dessa fästen för tyngre påfrestningar.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                  Det finns enkla rullfästen att linda fast på tex teleskopspön. Rullfästena finns i flera storlekar. Du kan sen montera fästena på träskiva eller rundstav. Rullarna sitter säkert för detta behov och lättare fiske men jag litar inte helt på dessa fästen för tyngre påfrestningar.
                  Jo, har försökt hitta några såna fästen på nätet... hittar dock inga, men vet att de finns... De behöver ju inte ha ngn större hållbarhet då rullarna endast ska sitta fast på väggen och se snygga ut
                  // Johan Sjölén

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  24 svar
                  2 379 visningar
                  0 gillar