Vilken flytoverall är bäst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken flytoverall är bäst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken flytoverall är bäst?

Hej!
    Nu har jag tröttnat på att frysa på ismetepassen och vill skaffa en flytoverall.
    Jag har hittat 2 som jag är intresserad av, wigglers för 1000kr och fladens för 1400kr.
    Vilken av dem är bäst?
    Fördelar/nackdelar?
    Eller någon annan ni kan tipsa?, runt 1400kr får den kosta.
    Eventuellt nån som säljer en?
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kanske ingen hjälp, men...

Hej! Provade Wigglers igår, dom var väldigt små på storlekarna... lite synd, eftersom att xl hade vart perfekt till mig, men det visade sig att XL är slut i hela landet...

Ska åka och prova en Sundridge på tors, den är ju dyrare än wigglers, fast det känns som det kvittar, bara jag får tag på en! har en gammal grön sundridge, men den är stor som fan!!! därför vill jag ha en mindre.

Kommentera

Fladens flytoverall fungerar helt ok, varm, klarar väta och flyter riktigt bra. Dock tycker jag Fladens har lite för kort tilltagna ben, blir ett glapp när man sitter ner i båten. Kanske är det bekvämare med jacka/byxa istället, skulle själv undersöka det alternativet.
      www.mag.nu

Kommentera

Tänkte bara på en helt annan sak när det gäller flytisar. har ni kollat på nya sportings hemsida!? På deras fladen 848 värsting står det 3499 som rekomendations pris. Men kollar man på andra sidor exempelvis berras så har dom rekomendationspris 2300 för samma overall.

Hur kan detta komma sig?

Kommentera

Kommer inte ihåg vad min heter, men jag köpte den i en fiskebutik i Jönköping för cirka 1500 kronor.
          Vad jag vill säga är att jag är SUPERNÖJD med att den är tvådelad, dvs byxor och jacka.
          Använder faktiskt jackan väldigt ofta, även när jag inte fiskar :-)

Kommentera

Mullion..Men dom bellar över 3000 spänn..Men håller i generationer, typ.. ;o)

Kommentera

Det är ju vad man ska ha sina overaller till. Vid pimpelfiske måste man ha overaller som andas. Typ semiventilerade. Eller andas över hela overallen. Annars när man knallar blir man genomsur. I båt är det bra i stället med en tät overall. I vissa fall kan man behöva en av varje. En dyr som andas och en billigare i båten. Har testat så jag har erfarenhet av båda delar.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av koller
                Tänkte bara på en helt annan sak när det gäller flytisar. har ni kollat på nya sportings hemsida!? På deras fladen 848 värsting står det 3499 som rekomendations pris. Men kollar man på andra sidor exempelvis berras så har dom rekomendationspris 2300 för samma overall.

Hur kan detta komma sig?
                3499 kr för en Fladen 848, löjligt, har precis köpt en för 1595kr!
                Däremot heter Fladens värsting 870, det kanske var den?

Kommentera

Jo det var det jag reagerade på att rekomendationspriset låg väldigt högt för att vara 848. Men bilden dom har på overallen är väl en 848?

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                    Det är ju vad man ska ha sina overaller till. Vid pimpelfiske måste man ha overaller som andas. Typ semiventilerade. Eller andas över hela overallen. Annars när man knallar blir man genomsur. I båt är det bra i stället med en tät overall. I vissa fall kan man behöva en av varje. En dyr som andas och en billigare i båten. Har testat så jag har erfarenhet av båda delar.
                    Detta låter ju faktiskt vettigt.
                    Så vad kör för overall du i båten?

Jag har funderat på imax och semivent, i vår blir det ettdera. Bar jag får ihop slantarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57