Side Image - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Side Image

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kör med Helix SI till pelagfisket och har ett HB 596 ijämte som jag kör på 83khz, söker fisken med SI och 596:an och när jag hittat fisk och fått in den på 83khz byter jag bara vy på Helixen till 2d 200khz och släpper på det!
    Har kört så här hela sässongen och det har funkat väldigt bra, 2 PB:n hittills!!

Kommentera

Kronbloms metod är smart och kan mycket väl vara den absolut mest prisvärda i mina ögon.

De Garmin-lod som nämnts har nackdelen att de är begränsade när det kommer till skapande av egna djupkartor. Detta var högprioriterat för mig och därför valdes de bort. Skillnaden mellan mig och ts är att ts har ett lod som funkar med Insight Genesis och Reefmaster (rätta mig om jag har fel), vilket mitt gamla lod inte gjorde. En annan skillnad är att ts kanske inte alls bryr sig om djupkartor, och då kan ju Helix definitivt vara ett alternativ.

Min rekommendation av ett dyrare lod (HDS 7) är ffa för att jag själv köpte ett halvdyrt lod och därefter insåg att jag ville ha funktioner som det lodet inte hade. Sålde det gamla lodet relativt billigt och kastade in pengarna i det nya. Tappade därmed ca 3000kr i affären. Rådet är därmed, tänk efter vad du vill ha innan du köper och försök ta höjd för de önskemål du kommer att ha om ett år eller två. Lättare sagt än gjort...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
      14 svar
      1 984 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11