Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Tackar!Ursprungligen postat av Kimmen Visa inläggEn riktigt läcker liten svart Ambassadeur det där!
Trevligt bygge JontaK.
Fråga om som du benämner de Striper stjärnhjulet?
Vilken rulle härstammar det ifrån och har du artikelnummer på det?
Ville verkligen ha en 4500 med kupad gavel som komplement till mina raketer i samma storlek, dessutom är gamla CA min favoritrulle.
När jag fick reda på att CA-gavlar fanns kvar i Svängsta var det självklart att det skulle byggas!
Striper-stjärnhjulet har den största diametern av alla ABU's stjärnhjul tror jag.
Från början var det kromat med alla exemplar med den ytbehandlingen köpte Shimomura upp av ABU och tjänade rejäla pengar på.
Får be att återkomma med artikelnummer.
Kommentera
-
Ni har många snygga bilder på era Ambassadeur rullar...Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggKul tråd!
!
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-12-12, 18:46.
- Gillar 1
Kommentera
-
Drar igång den här tråden igen med en rulle som ligger mig varmt om hjärtat.
Det är min allra första ambassadeur som inhandlades någon gång 04-05
Påbörjade sitt liv som en ambassadeur 5601 jb och levde ett hårt liv dom första fem åren utan ens en droppe olja.
Sen lärde man sig ta hand om sina rullar, och nu i veckan har den fått den kärlek den verkligen förtjänar.
Har uppgraderat den och tanken är att prova den för bla havsöring.
Godiset från ut är följande
Lättad linförare
Keramisk knivbullt
Dubbbelt Kullagrad evighetskruv
Lättat och kullagrat mellandrev
Ut spole med keramhybridlager
6 stiftsbroms
Carbontex slirbroms
Kullagrad enkelvev
Kom igen och haka på nu, visa upp era ambassadeurerSenast ändrad av Reekie; 2019-12-13, 16:29.
- Gillar 2
Kommentera
-
Utan låsbricka där ser jag ;-) men den kanske sitter på plats nu :-)Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggMin senaste är en Ambassadeur 6501CA Factory Tuned :-)
- Gillar 1
Kommentera
-
Det gör den och jag tackar och bockar :-)Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Utan låsbricka där ser jag ;-) men den kanske sitter på plats nu :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SpiN.Hej jag är ny här och har en hel del fiske drag och försöker hitta information från vart dom kommer...4 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-06-02, 09:20 -
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 437 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av lsjonsson
2025-12-21, 13:53
|
||
|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 572 svar
259 312 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av Esoxfreddan
2026-06-03, 11:05
|
||
|
Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
|
97 svar
11 795 visningar
5 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-14, 14:05
|
||
|
Startad av senzitivity, 2022-12-28, 20:41
|
110 svar
17 073 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av Robalm
2025-10-07, 01:13
|
||
|
Startad av Letho, 2023-10-27, 10:26
|
167 svar
17 341 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2026-01-19, 20:00
|
Kommentera