Ursprungligen postat av Wilier75
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Prata med Abu när jag köpte första ifjolUrsprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Bara nyfiken. Vad skiljer en Factory tuned mot en vanlig c4? Ja spolen, lagrat mellanhjul?
10 kullager 4st i vevknopparna 2 st i mellanhjulet.
Lättare evighetsskruv såklart dubbelt lagrad.
Även lättad linspridare då den bygger på förra generationen av C4.
Sedan är den enligt mig mycket snyggare än C4.
Dock nöjd med min nu i UT-utförande.
Senast ändrad av Wilier75; 2020-12-21, 15:40.
- Gillar 1
Kommentera
-
Vi får väl va lite sura på Abu nu när dom säljer det bästa dom har till Japanerna och låter oss nöja oss med det som blir över.Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggNu ska vi inte smutsa ner tråden mer med krims krams från långbortistan utan fortsätta med det som tråden skapades för. Att hylla våra svenska ambassadeurer!
- Gillar 2
Kommentera
-
Så har det väl varit åtminstone sedan ABU gav ZPi ett gäng Mörrum att leka med?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggVi får väl va lite sura på Abu nu när dom säljer det bästa dom har till Japanerna och låter oss nöja oss med det som blir över.
- Gillar 1
Kommentera
-
Varför drömma sig bort när man fortfarande kan njuta av fiske på öppet vatten :-)Ursprungligen postat av holden Visa inläggJobbar ni på i samma takt passerar ni 1500 inlägg innan jul. Själv drömmer jag mig bort till sensommarens abborrfiske med högteknologiska lågprofilare som sitter som gjutna i näven ;-)
För även en liten fjuttrulle i plast måste väl klara dessa vintrar ;-)
Kommentera
-
Det enda fisket värt namnet i skärgården just nu är HÖ, och där kör jag faktiskt helst kaffekvarn.Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Varför drömma sig bort när man fortfarande kan njuta av fiske på öppet vatten :-)
För även en liten fjuttrulle i plast måste väl klara dessa vintrar ;-)
Kommentera
-
Som insjöfiskare har man högsäsong året om numera. Och vid havsöringsfiske kör jag med kaffekvarn av tvivelaktig asiatisk härkomst ;-)Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
Det enda fisket värt namnet i skärgården just nu är HÖ, och där kör jag faktiskt helst kaffekvarn.
Kommentera
-
Härligt att du hållet tråden levande med dina bilder. Hoppas själv få till ett pass på dan före dan, om nu inte sambon har planerat andra stolleprov för mig, som paketinslagning och grilljering av skinka.Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag kör med kaffekvarn av amerikanskt stål för HÖ, annars japanska rullar av Magnesium och Hagane som väl är nåt slags aluminium.Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Som insjöfiskare har man högsäsong året om numera. Och vid havsöringsfiske kör jag med kaffekvarn av tvivelaktig asiatisk härkomst ;-)
Kommentera
-
Här måste ju en tydlig brasklapp inUrsprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Som insjöfiskare har man högsäsong året om numera. Och vid havsöringsfiske kör jag med kaffekvarn av tvivelaktig asiatisk härkomst ;-)
Varför kaffekvarn?? En Ambassadeur i 4-5000strl är ju, enligt mig då, nästintill perfekt för havsöringfiske. Kanske blir rullen i kallaste laget vid minusgrader men i övrig är den ju perfekt för långa kast med aerodynamiska drag i vikten 15-30g.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 388 visningar