Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Jag måste säga att jag älskar alla ambassadeurer, även dom som är udda eller nya för den delen. Så länge det är en rundgavlad made in Sweden rulle så är jag nöjd. Även dom lite snikikare varianterna som man kan bygga om till en trimmad superrulle :-)

    Med det sagt så är 70-80 talare klara favoriter ;-)
    Jag håller med dig! Ny som gammal spelar ingen roll, storfavoriterna när det gäller att kasta är tveklöst 70-talarna. Men med nyare får man bättre slirbroms och iar som jag visserligen klarar mig helt utan.
    Senast ändrad av Reekie; 2021-01-04, 14:27.

    Kommentera


    • Fick hem mina delar från Abu idag. Helt sjukt, beställde dom igår och fick dom innan lunch idag. Knappt 24 timmar. Satt i telefon med gubbarna i 30 min medans dom tålmodigt hjälpte mig med delar.

      Fan vilken service. Vet att jag har sagt det förut men blir förvånad varje gång.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
        Fick hem mina delar från Abu idag. Helt sjukt, beställde dom igår och fick dom innan lunch idag. Knappt 24 timmar. Satt i telefon med gubbarna i 30 min medans dom tålmodigt hjälpte mig med delar.

        Fan vilken service. Vet att jag har sagt det förut men blir förvånad varje gång.
        Precis som när man ringer Sportfiskeboden och speciellt Micke blir det ofta längre tid i telefonen än man tänkt sig. Nästan så man har dåligt samvete man uppehöll deras tid. Trevligt tid och ofta lärorikt, Abu och deras service har jag också bara lovord om.

        Blir nog service i lågfartdelen på C3 min Rocket Black Edition och Factory Tuned till ledigheten.
        Säsongen tog nog slut nu, stadigt med minusgrader framöver.
        Högfartsdelen har jag redan gjort service på samtidiga rullar även C4 och Orbis som är undanställda redan.

        Kommentera


        • 6600 SSC3

          Någon som har en susning på vad just SS står för?

          Rullen är just en C3 det har jag kontrollerat ikväll.
          Köptes till bra peng tidigare i höst, har plockat ner den totalt och rengjort allt och nu servat den plus monterat en power handle.

          Den går så jädra fint så den behåller jag själv, den kommer få agera trolling/ismete-rulle.

          Bifogade filer

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
            6600 SSC3

            Någon som har en susning på vad just SS står för?

            Rullen är just en C3 det har jag kontrollerat ikväll.
            Köptes till bra peng tidigare i höst, har plockat ner den totalt och rengjort allt och nu servat den plus monterat en power handle.

            Den går så jädra fint så den behåller jag själv, den kommer få agera trolling/ismete-rulle.
            https://www.fiskesnack.com/forum/fis...r-ssc-rullarna

            Lite matnyttigt från FRB. Men inte direkt svar på din fråga.. Tyvär.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

              https://www.fiskesnack.com/forum/fis...r-ssc-rullarna

              Lite matnyttigt från FRB. Men inte direkt svar på din fråga.. Tyvär.

              Ser man på!

              Hittat lite trådar från USA när jag googlat lite, kanske var en exportmodell till den Amerikanska marknaden?

              För vad jag minns har den väl aldrig sålts i Sverige?


              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
                6600 SSC3

                Någon som har en susning på vad just SS står för?

                Rullen är just en C3 det har jag kontrollerat ikväll.
                Köptes till bra peng tidigare i höst, har plockat ner den totalt och rengjort allt och nu servat den plus monterat en power handle.

                Den går så jädra fint så den behåller jag själv, den kommer få agera trolling/ismete-rulle.
                Skulle gärna ta en i 5000 storlek.

                Kommentera


                • Fick hem min champagnefärjade 6501 i förrgår. Ska precis öppna upp den och börja serva den och då kom jag att tänka på en sak. Abu är ju ganska snåla med vart dom kladdar på fettet på vevgavelsidan.

                  Jag brukar alltid ta ett tunt lager överallt på bottenplattan och dra på lite mer där kopplingsarmen möter plattan, även pinjondrer och huvuddrev får sig en rejäl dos av fett. Bromslameller får en minimal smörjning av fett. Högfartssystemet får endast rocket fuel red kabel och alla lager får en liten droppe yellow.

                  Nu är min fråga hur ni brukar göra på vevgavelsidan gällande fettet? Har jag för mycket fett? Tänker då Abu själva är ganska sparsamma.

                  Kan tillägga att jag endast fiska sötvatten för tillfället.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                    Fick hem min champagnefärjade 6501 i förrgår. Ska precis öppna upp den och börja serva den och då kom jag att tänka på en sak. Abu är ju ganska snåla med vart dom kladdar på fettet på vevgavelsidan.

                    Jag brukar alltid ta ett tunt lager överallt på bottenplattan och dra på lite mer där kopplingsarmen möter plattan, även pinjondrer och huvuddrev får sig en rejäl dos av fett. Bromslameller får en minimal smörjning av fett. Högfartssystemet får endast rocket fuel red kabel och alla lager får en liten droppe yellow.

                    Nu är min fråga hur ni brukar göra på vevgavelsidan gällande fettet? Har jag för mycket fett? Tänker då Abu själva är ganska sparsamma.

                    Kan tillägga att jag endast fiska sötvatten för tillfället.
                    Jag fiskar både salt och sötvatten och kör ett tunt, tunt lager fett på alla ytor. Sen kör jag inga stora mängder fett på drev utan små mängder även där och servar lite oftare. Verkar funka för mig för jag har inga rullar som ser ut att påverkas av saltet i Öresund. Sen sköljer jag visserligen rullarna under kranen efter fiskat saltvatten.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                      Jag fiskar både salt och sötvatten och kör ett tunt, tunt lager fett på alla ytor. Sen kör jag inga stora mängder fett på drev utan små mängder även där och servar lite oftare. Verkar funka för mig för jag har inga rullar som ser ut att påverkas av saltet i Öresund. Sen sköljer jag visserligen rullarna under kranen efter fiskat saltvatten.
                      Tack för svar. Låter som jag gör fast med mindre fett på dreven.

                      Sköljer av mina rullar och oljar efter varje tur också trots att jag fiskar i sötvatten.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X