Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Mörrum Visa inlägg
    Abus gamla lager från slutet av 70talet
    Ska man modifiera är det så man ska modifiera!
    Bland det bästa jag läst i tråden.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
      En valfri svensktillverkad 5000-modell är rätt val på begagnatmarknaden. Gärna i Ultra castutförande, t.ex en Rocket med mässingstativ.

Om man blir inspirerad kan man utveckla den med tvivelaktiga måsten såsom bottenplatta i mässing och spärrhake.
      Vart får man tag på delar nu när Svängsta gått i graven?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Kurre har väl lite prylar.

Kommentera

De har väl så smått kommit igång i Polen. Dock går det inre beställa själv utan man måste gå via någon butik. Men det gick ju inte när der låg i svängsta heller i slutet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

De har väl så smått kommit igång i Polen. Dock går det inre beställa själv utan man måste gå via någon butik. Men det gick ju inte när der låg i svängsta heller i slutet.
            Jag undrar om kvalitén kommer bli ännu sämre på kromet på stativen? Känns som det blev sämre för varje år som gick. Beställde stativ från svängsta förra året som jag fick skicka tillbaka pga bubblor och flagnor/sprickor i kromet.

Kommentera

Jag undrar om kvalitén kommer bli ännu sämre på kromet på stativen? Känns som det blev sämre för varje år som gick. Beställde stativ från svängsta förra året som jag fick skicka tillbaka pga bubblor och flagnor/sprickor i kromet.
              Ja om det blir något nytillverkat så kommer det nog tryckas upp i Kina. Men nu är det delar som flyttades från svängsta som du beställer. Men visst kvaliteten var väldigt varierande i slutet.

Kommentera

Som jag hört det, från tidigare anställd i Svängsta, förändrades kromningsprocessen en gång.
                Då blev kromet tunnare/sämre.
                Tror inte det blev gradvis sämre under flera år men vem vet, har nog hänt mycket i fabriken senaste 15 åren som allmänheten är lyckligt ovetande om.

Kommentera

• Det kommer för övrigt vara ganska få stativ isåfall. Jag tvivlar ytterst på att man kommer göra kromade mässingstativ i Kina. Det som är sagt är att man kommer tillhandahålla delar för 5 år gamla rullar 5 år framåt. MAO, när det som flyttades från Svängsta är slut så är mycket av det slut. Helt och hållet. Ingen aning hur de nytillverkade delarna kommer vara i passform och toleranser, då man mig veterligen förstörde maskinerna i Svängsta efter flytten. Tror även det här med färgade lättviktslinspridare och dylikt är slut. Det sistnämnda är en teori. Ingen aning vad som händer med delarna efter dessa 5 år har gått.

Dock, måste säga att beställning av delar och dylikt hittills gått otroligt bra. Smidigt, även om allt inte är igång. Kommunikationen håller bra klass och vi som butik kan få tag på delar som finns i lager omgående.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                    Det kommer för övrigt vara ganska få stativ isåfall. Jag tvivlar ytterst på att man kommer göra kromade mässingstativ i Kina. Det som är sagt är att man kommer tillhandahålla delar för 5 år gamla rullar 5 år framåt. MAO, när det som flyttades från Svängsta är slut så är mycket av det slut. Helt och hållet. Ingen aning hur de nytillverkade delarna kommer vara i passform och toleranser, då man mig veterligen förstörde maskinerna i Svängsta efter flytten. Tror även det här med färgade lättviktslinspridare och dylikt är slut. Det sistnämnda är en teori. Ingen aning vad som händer med delarna efter dessa 5 år har gått.

Dock, måste säga att beställning av delar och dylikt hittills gått otroligt bra. Smidigt, även om allt inte är igång. Kommunikationen håller bra klass och vi som butik kan få tag på delar som finns i lager omgående.
                    Har dom dragit igång i Polen redan?

Kommentera

Har dom dragit igång i Polen redan?
                      Halvt. Det är på G och man kan få tag på ett antal delar, men inte riktigt helt klart.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13