Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Nu blev det lite för mycket prat om spö här :-)
    Japp du har rätt, glömde nämna att det ska sitta rundgavlade ambassadeurer på alla förutom haspeln :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Tjena.

Daiwa luvias är 7-32g....
      Halloj, ja Luvias 32g med trigger är väl en nia med fast action (delat bakhandtag) men det finns, fanns iaf en tia som jag tror är regular action, (bakhandtag helkork) inte billigt men mkt bra har fler sagt.

Känt på W4 10-40g spinn och jämfört med mitt 25 år gamla HÖ spö 9'6" 32g så upplevdes det inte som svampigt utan lagom, möjligen lite väl stumt nedre delen av klingan, dvs inte så djup aktion som jag skulle önska.

Ja Xerup med fler nu blev det OT, sorry!

För att återgå, borde kanske trimma denna ngt och sätta på mitt nya nya HÖ-spö på väg? ( och låta Exsence DC vara back-up...)

Click image for larger version  Name:	20240313_204816.jpg Views:	0 Size:	1,43 MB ID:	2636636
      Senast ändrad av anteman; 2024-03-13, 20:53.

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Ja Xerup med fler nu blev det OT, sorry!

För att återgå, borde kanske trimma denna ngt och sätta på mitt nya nya HÖ-spö på väg? ( och låta Exsence DC vara back-up...)

Click image for larger version Name:	20240313_204816.jpg Views:	0 Size:	1,43 MB ID:	2636636
        Klart du ska använda den till havsöring! Det lär ju funka bra till abborre också... en liten ombyggnad till CT och du behöver ingen annan rulle :-)

Kommentera

• Får ta mig en funderare igen, köpte rullen just för HÖ. Wilier75 hade en lämplig Recordspole men på fel ort och oklart pris, får höra med honom på nytt om han har den kvar...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

Båda auktionerna ligger kvar på Tradera än trots att jag och minst en till anmält.
            Även om det nu rör sig om ett misstag är det oerhört svagt av Tradera och de har tappat rätt mycket förtroende i mina ögon.
            Jag orkar inte påpeka detta då jag inte fått någon som helst respons från Tradera, oerhört dåligt!!!
            Ringde igår till deras i mångt och mkt ofta intelligensbefriade kundtjänst ang detta.
            Hade visst flyt och fick snacka med en som verkade hyfsat normalbegåvad.
            Säljaren av Amban med lägsta buden har hört av sig och vill att Tradera tar bort den.
            Nu hänger det visst endast på den lilla detaljen att högste budgivare ska ha blivit informerad om saken och godkänt att den tas bort….

Ok, menade jag på, men inser ni inte att det närsomhelst kan komma ett elr flera högre bud??
            Ni får ju agera snabbt i ärendet annars lär det ju sluta med att en köpare blir blåst på sin rulle, och detta trots att ni på Tradera vet hur det ligger till och att anmälningar gjorts!
            Det kan väl knappast ligga i vare sig Traderas elr den blåsta köparens intresse att Tradera som organisation med berått mod låter detta ske?
            Han på kundtjänst höll med och skulle ta det vidare. Om det sen ger ngn effekt återstår ju att se…

Traderas vägar äro outgrundliga!

Edit:
            Inser att detta börjar bli lite off topic, så jag bjuder på ett par bilder.

Click image for larger version

Name:	IMG_1414.jpeg
Views:	158
Size:	1,10 MB
ID:	2636642Click image for larger version

Name:	IMG_1418.jpeg
Views:	144
Size:	1,07 MB
ID:	2636643
            Senast ändrad av Piscantur stercore; 2024-03-13, 21:31.

Kommentera

Får ta mig en funderare igen, köpte rullen just för HÖ. Wilier75 hade en lämplig Recordspole men på fel ort och oklart pris, får höra med honom på nytt om han har den kvar...
              Till havsöring behöver du ingen lättare spole. En vicke på 20 gram kastar till andra sidan... en vicke på 30 gram kastar till månen :-)

Kommentera

Får ta mig en funderare igen, köpte rullen just för HÖ. Wilier75 hade en lämplig Recordspole men på fel ort och oklart pris, får höra med honom på nytt om han har den kvar...
                Aha sorry!
                Den har jag glömt bort, min mor gick bort och farsan är dålig så haft annat i tankarna.
                Recordspolen hamnade på ett nytt projekt, jag trimma en C3.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

Ringde igår till deras i mångt och mkt ofta intelligensbefriade kundtjänst ang detta.
                  Hade visst flyt och fick snacka med en som verkade hyfsat normalbegåvad.
                  Säljaren av Amban med lägsta buden har hört av sig och vill att Tradera tar bort den.
                  Nu hänger det visst endast på den lilla detaljen att högste budgivare ska ha blivit informerad om saken och godkänt att den tas bort….

Ok, menade jag på, men inser ni inte att det närsomhelst kan komma ett elr flera högre bud??
                  Ni får ju agera snabbt i ärendet annars lär det ju sluta med att en köpare blir blåst på sin rulle, och detta trots att ni på Tradera vet hur det ligger till och att anmälningar gjorts!
                  Det kan väl knappast ligga i vare sig Traderas elr den blåsta köparens intresse att Tradera som organisation med berått mod låter detta ske?
                  Han på kundtjänst höll med och skulle ta det vidare. Om det sen ger ngn effekt återstår ju att se…

Traderas vägar äro outgrundliga!
                  Skönt det inte var något försök till bedrägeri i alla fall, men mitt förtroende för Tradera har sjunkit mer än ett rejält gammalt blysänke. Angående det säljs diverse apparater med etiketterna kvar från diverse byggföretag har jag dålig koll på.
                  Mina sökningar sträcker sig till Ambassadeurer, klockor, knivar och flugor.

Kommentera

• Förstår att sådana händelser tar över, själv varit där...
                    Någon annan som har en Recordspole Rcn56 eller vad den heter till övers?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

Skönt det inte var något försök till bedrägeri i alla fall, men mitt förtroende för Tradera har sjunkit mer än ett rejält gammalt blysänke. Angående det säljs diverse apparater med etiketterna kvar från diverse byggföretag har jag dålig koll på.
                      Mina sökningar sträcker sig till Ambassadeurer, klockor, knivar och flugor.
                      Dra dina egna slutsatser:
                      Ena säljaren menar att vederbörande och den andre haft dålig kommunikation.
                      Andra säljaren menar på att vederbörande blivit lurad och att ngn i lönndom fotat dennes rulle…
                      Sen kmr anmälningar till Tradera, och kommunikation sker via åtm dig och mig med båda säljarna via Traderas meddelanden.
                      Plötsligt hör därefter ena säljaren av sig till Tradera och vill att annonsen plockas bort……

Har för övrigt personligen inte haft ngt förtroende för Tradera alls under åtm de senaste 5 åren.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 528 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40