Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Tror jag såg denna rulle på Dalsland aktion och då gick den för 3500 kr eller 4000 kr. Kommer inte ihåg exakt.

    Det var en väldigt stor aktion på sällsynta ambor från ett samlarhem/dödsbo.

    Det är sjukt att denna skojare tror han kan sälja den för 200% över marknadsvärdet.
    Hade några spörsmål till säljaren, har tyvärr inte fått svar än.
    Kan bero på min dryga framtoning också.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

      Skulle säga att det både är ett fantasipris, och en säljare med mycket stor fantasi och tilltro till egen värdering. Till detta kan nog även adderas märklig person.
      Samme säljare hade tidigare den ute till samma pris, självklart blev den inte såld.

      Tidigare hade vederbörande en annan ”guldrulle” upplagd som jag tolkade som ett egenhändigt försök till ”guldifiering” av vanlig Amba, fast den ville han bara ha 10 000:- för. Minns inte säkert men det kan ha varit en 5000D som utgjort grundplåten. En (1) enda suddig bild hade den auktionen.

      Jag kontaktade vederbörande och undrade om han själv månne hade knåpat ihop den skapelsen, fick nog 5-6 korta mail till svar snabbt efter varandra om hur ytterst sällsynt den var. Jag avvaktade och mkt riktigt kom så några ”tjatmail” där han fortsatte på inslagen linje, men nu även rådde han mig att snabbt slå till etc mm, för att typ göra århundradets klipp....

      Jag upplyste honom tålmodigt om de förekommande ändelse beteckningarna som äkta guldrullar har, påtalade att rullen han sålde saknade dessa, och uppmanade honom att presentera trovärdiga och kontrollerbara bevis avs rullens äkthet. Småmysande inväntade jag sen svar, vilket förvånande nog faktiskt kom i form av samma bild som i auktionen, men nu inklistrad i nåt Amerikanskt dokument som handlade om en sällsynt guldrulle. Det hela var minst sagt dåligt gjort, han hade tex misslyckats med att helt klippa ut dokumentets ursprungsbild, så lite av den syntes bakom hans egen.
      Detta påstod han frankt vara bombsäkra bevis för sin rulles äkthet.

      Då mulnade jag till rejält och undrade om han trodde att full optikervarning rådde för mig som person, samt om han helt sonika utgick från att jag inte var riktigt klok, och att jag därför skulle ”svälja” hans falska bevis och slå till på rullen?

      Rådde honom sen bestämt att skyndsamt söka hjälp hos både optiker och inom psykiatrin.
      Detta företrädesvis i övre Sibirien.
      Trodde nu att kommunikationen var över, men nej, det kom ett mail till med det enda ordet: Tack.
      Sista idioten är inte född än!
      Har ställt diverse spörsmål på Tradera till drömmaren men inte fått svar, han kanske är i sin rosa fluffiga drömvärld och har inte tid med dryga individer som undertecknad.
      Kunde inte låta bli, ibland kan jag vara oerhört dryg.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

        Sista idioten är inte född än!
        Har ställt diverse spörsmål på Tradera till drömmaren men inte fått svar, han kanske är i sin rosa fluffiga drömvärld och har inte tid med dryga individer som undertecknad.
        Kunde inte låta bli, ibland kan jag vara oerhört dryg.
        Instämmer!

        Ja det är svårt att låta bli att försöka få vissa vilsekomna får att åter se ljuset. Hos aktuell individ gjorde jag försök, men lampan förblev släckt, och frågan är om det nånsin varit någon hemma...

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

          Instämmer!

          Ja det är svårt att låta bli att försöka få vissa vilsekomna får att åter se ljuset. Hos aktuell individ gjorde jag försök, men lampan förblev släckt, och frågan är om det nånsin varit någon hemma...
          Stollen fråga varför jag bryr mig. Haha sedan skicka han igen.
          Påstår att en likadan låg ute på Ebay för 30 000 sedan blocka han mig.
          Bäst så annars hade jag skrivit någon dumt tillbaka, men men!

          Kommentera


          • Anmäl annonsen... :-D

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

              Instämmer!

              Ja det är svårt att låta bli att försöka få vissa vilsekomna får att åter se ljuset. Hos aktuell individ gjorde jag försök, men lampan förblev släckt, och frågan är om det nånsin varit någon hemma...
              Frans Rova i Pajala sade förr: "Den som sist lämnar byn släcker lyset"...

              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                Stollen fråga varför jag bryr mig. Haha sedan skicka han igen.
                Påstår att en likadan låg ute på Ebay för 30 000 sedan blocka han mig.
                Bäst så annars hade jag skrivit någon dumt tillbaka, men men!
                Hmm, kunde inte låta bli. Har mailat säljaren och bett vederbörande upplysa mig om vad det är som är så speciellt med rullen att utropspriset är 9000 - 10 000:- mer än vad dylika brukar gå för. Förväntar mig inget svar pga tidigare ”rundan”, men med såna personer vet man aldrig... Auktionsslut är imorgon.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                  Hmm, kunde inte låta bli. Har mailat säljaren och bett vederbörande upplysa mig om vad det är som är så speciellt med rullen att utropspriset är 9000 - 10 000:- mer än vad dylika brukar gå för. Förväntar mig inget svar pga tidigare ”rundan”, men med såna personer vet man aldrig... Auktionsslut är imorgon.
                  Haha man vet aldrig!
                  Bifogade filer

                  Kommentera


                  • Sådana finns inom många samlarområden, jag ägnade mig mycket åt samlarprylar på Tradera och dess föregångare MrBid när det begav sig och en del säljare lade regelmässigt upp saker för tredubbla marknadsvärdet och hoppades på att någon skulle köpa direkt utan att läsa på, vilket faktiskt hände ibland - tillräckligt ofta för att de skulle fortsätta på det viset.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                      Haha man vet aldrig!
                      Nä han hörde inte av sig. Han tycker väl folk är dryga mot han. Fin ordväxling du hade me gycklaren...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X