Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Jag gillar engqvist bild med ett snyggt klassiskt kit med en högervevad rulle och spöt/rullen hållen med höger under transport och kast. Precis som som vi högerhänta fick lära oss veva/kasta när vi köpte en Ambassadeur på 80-talet, en 5600C i mitt fall.
    Funkar utmärkt än i dag och lika naturligt känns det att veva haspeln med vänster, lärde mig på en Cardinal 40, fanns inga 41:or på den tiden. Lika naturligt känns det att drilla fisk med olika händer beroende på rulltyp, har man gjort det länge så...

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg

Ja, KAN man beställa från ABU i nuläget är det det bästa såklart.
    Det kan du men inte direkt som förut utan via handlaren

Lämna en kommentar:

• Nila
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Gå till din lokala butik och beställ. Bojkotta "rulltrim" ockerpriser. Varför betala dubbla priser mot om du köper från Abu?
    lurendrejeri kallas det!!
    Ja, KAN man beställa från ABU i nuläget är det det bästa såklart.

Lämna en kommentar:

• XXtreme
    replied

Gå till din lokala butik och beställ. Bojkotta "rulltrim" ockerpriser. Varför betala dubbla priser mot om du köper från Abu?

håller med, ska göra ett försök till att beställa genom åf, men knappt dom får svar/tag i abu tydligen

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg

Titta in på rulltrim.se, där finns spolar du söker.

Lämna en kommentar:

• Nila
    replied
    Ursprungligen postat av XXtreme Visa inlägg
    Tjena, grymma rullar ni har! Tänkte visa upp några av mina ambor, inget märkvärdigt, tänkte även höra om det är någon som sitter på trim till 5000/6000 som dom är sugna på o sälja, är speciellt efter trimspolar, framförallt abus egna hålborrade samt en svart bottenplatta (håller på och försöker bygga en helsvart jb)

Titta in på rulltrim.se, där finns spolar du söker.

Lämna en kommentar:

• XXtreme
    replied
    Tjena, grymma rullar ni har! Tänkte visa upp några av mina ambor, inget märkvärdigt, tänkte även höra om det är någon som sitter på trim till 5000/6000 som dom är sugna på o sälja, är speciellt efter trimspolar, framförallt abus egna hålborrade samt en svart bottenplatta (håller på och försöker bygga en helsvart jb)

Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Smolt
    replied
    En röd 2500 med IAR och klassiska gavlar skulle sitta fint :-)

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Jag hoppas de sätter veven på båda sidor i det här fallet, hehe! Tvålkopparna har sin charm dem med, men en vänstervevad 2025 Amba hade varit rätt cool.
    Striper kom ju även som vänster, så har du tur kommer även denna som vänster. Lite kul faktiskt, varit i kontakt med Abu och påpekat att de måste ju släppa en sista avskeds rulle. Och precis denna modell hade jag tänkt. Röda 70tals gavlar, mässing stativ och kromad vev med runda blanka knoppar. Kul att japanerna tänkt likadant.
    Det har tydligen diskuteras en jubileum rulle, få se vad det blir och om det blir någon. Risken är nog stor att det blir något liknande som de hemska 100års jubileum rullarna. Bockad vev, alu stativ och en ful "tatuering" på gaveln.

Lämna en kommentar:

• Thorns
    replied

Vet inte hur japanerna tänker med er "felvevare"
    annars finns mängder av plastiga tvålkoppar från Sydostasien med veven på fel sida för er som kompensation.
    Det är rätt kul det här med felvevade rullar och felvevare. De "rättvevade" rullarna sitter ju som oftast på felkastade spön använda av felkastare
    Senast ändrad av Thorns; 2025-02-18, 23:30.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
14 svar
1 963 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11