Jag gillar engqvist bild med ett snyggt klassiskt kit med en högervevad rulle och spöt/rullen hållen med höger under transport och kast. Precis som som vi högerhänta fick lära oss veva/kasta när vi köpte en Ambassadeur på 80-talet, en 5600C i mitt fall.
Funkar utmärkt än i dag och lika naturligt känns det att veva haspeln med vänster, lärde mig på en Cardinal 40, fanns inga 41:or på den tiden. Lika naturligt känns det att drilla fisk med olika händer beroende på rulltyp, har man gjort det länge så...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
Ja, KAN man beställa från ABU i nuläget är det det bästa såklart.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Gå till din lokala butik och beställ. Bojkotta "rulltrim" ockerpriser. Varför betala dubbla priser mot om du köper från Abu?
lurendrejeri kallas det!!
Lämna en kommentar:
-
Gå till din lokala butik och beställ. Bojkotta "rulltrim" ockerpriser. Varför betala dubbla priser mot om du köper från Abu?
håller med, ska göra ett försök till att beställa genom åf, men knappt dom får svar/tag i abu tydligen
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
Titta in på rulltrim.se, där finns spolar du söker.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av XXtreme Visa inläggTjena, grymma rullar ni har! Tänkte visa upp några av mina ambor, inget märkvärdigt, tänkte även höra om det är någon som sitter på trim till 5000/6000 som dom är sugna på o sälja, är speciellt efter trimspolar, framförallt abus egna hålborrade samt en svart bottenplatta (håller på och försöker bygga en helsvart jb)
Lämna en kommentar:
-
Tjena, grymma rullar ni har! Tänkte visa upp några av mina ambor, inget märkvärdigt, tänkte även höra om det är någon som sitter på trim till 5000/6000 som dom är sugna på o sälja, är speciellt efter trimspolar, framförallt abus egna hålborrade samt en svart bottenplatta (håller på och försöker bygga en helsvart jb)
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
En röd 2500 med IAR och klassiska gavlar skulle sitta fint :-)
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Jag hoppas de sätter veven på båda sidor i det här fallet, hehe! Tvålkopparna har sin charm dem med, men en vänstervevad 2025 Amba hade varit rätt cool.
Det har tydligen diskuteras en jubileum rulle, få se vad det blir och om det blir någon. Risken är nog stor att det blir något liknande som de hemska 100års jubileum rullarna. Bockad vev, alu stativ och en ful "tatuering" på gaveln.
Lämna en kommentar:
-
Vet inte hur japanerna tänker med er "felvevare"
annars finns mängder av plastiga tvålkoppar från Sydostasien med veven på fel sida för er som kompensation.
Senast ändrad av Thorns; 2025-02-18, 23:30.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-05-16, 01:01 -
-
av Lars AndrénJag har köpt sjökort Lakemaster VX premium till Humminbird som sitter i en Solix 12 SI.
...5 Foton-
2025-04-05, 23:43 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Kristofer_aplockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet...1 Foto
-
2025-03-14, 18:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
|
14 svar
1 963 visningar
0 gillar