Ron thompson flätlina ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ron thompson flätlina ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ron thompson flätlina ?

tänkte åka iväg och köpa mig en ron thompson flätlina på marin och fritid för 99 kr
    nån som har erfarenhet av denna lina ?

Se upp för den. Min polare köpte den och den krånglade som FAN!

Kommentera

jag har den, den är väl inte helt värdelös.. men den tuggar ganska bra på spöringarna har jag märkt..
      does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

jag har hyper strongen 0.10, är väl sådär nöjd med den. den slits rätt fort och kan gå av ganska lätt i knutar och mitt på linan. men visst det kan vara en engångs förtéelse eller just bara på den diametern. men 99 kronor är ju iofs ett kap kan man väl lätt säga!

Kommentera

Ursprungligen postat av ezox
          jag har den, den är väl inte helt värdelös.. men den tuggar ganska bra på spöringarna har jag märkt..
          Jag tror det beror på linans struktur. Om man synar linan nog så ser man att den verkligen är en flätlina i ordets rätta bemärkelse. Den ser precis ut som ett rep men i miniformat. Hur som helst så tycker jag att den verkar suga *** för då jag glatt fiskade järnet med min FL 0.17 så svor min polare sig svettig mest hela tiden då han redde ut ena skatboet efter det andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
            Jag tror det beror på linans struktur. Om man synar linan nog så ser man att den verkligen är en flätlina i ordets rätta bemärkelse. Den ser precis ut som ett rep men i miniformat. Hur som helst så tycker jag att den verkar suga *** för då jag glatt fiskade järnet med min FL 0.17 så svor min polare sig svettig mest hela tiden då han redde ut ena skatboet efter det andra.
            Precis som för mig

Kommentera

om det är den grå/blå så ska du akta dig för den, har aldrig svurit så mycket över någon del av min utrustning som jag gjorde över den sat*** linan. Precis som någon annan sa tidigare; det är ingen riktig flätlina, visserligen stum, men mer som en tjock sytråd, suger vatten gör den, fransar sig och lever allmänt jäkel...

Kommentera

Man får det man betlar för

Ursprungligen postat av PikeDavid
                tänkte åka iväg och köpa mig en ron thompson flätlina på marin och fritid för 99 kr
                nån som har erfarenhet av denna lina ?
                Det finns en anledning till att saker och ting är billigare än andra. Kvalitét kostar mer pengar. Så enkelt är det.

Billiga linor, monofila som flätlinor, i lägra prisklass är inte tillförlitliga och denna Ron Thompson lina är inget att ha. Linor av bättre sort är homogena, något som denna lina inte är.

Mitt tips är att du tar dig till något ställe som kan spola på t ex Power Pro på din rulle från bulkspolar. Den lokala nasare tar bara 1,55 kr/meter för Power Pro och Fireline och för denna lilla peng extra jämfört med RT´s lina får man en lina som är enormt mycket bättre.

//Tantor
                [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Tantor
                  Det finns en anledning till att saker och ting är billigare än andra. Kvalitét kostar mer pengar. Så enkelt är det.

Billiga linor, monofila som flätlinor, i lägra prisklass är inte tillförlitliga och denna Ron Thompson lina är inget att ha. Linor av bättre sort är homogena, något som denna lina inte är.

Mitt tips är att du tar dig till något ställe som kan spola på t ex Power Pro på din rulle från bulkspolar. Den lokala nasare tar bara 1,55 kr/meter för Power Pro och Fireline och för denna lilla peng extra jämfört med RT´s lina får man en lina som är enormt mycket bättre.

//Tantor
                  Jag kan inte annat än instämma. Jag kör för närvarande med FL 0.17 och är rätt nöjd med den men efter att ha känt på och provkastat PP så är jag helt såld på den linan istället. FL är en rätt styv/stel lina till skillnad mot PP som är mjuk och följsam. En polare har 0.32 FL på sin jerkrulle och den linan känns ungefär som okokt spagetti... PP är det som gäller för mig vid nästa lininköp.

Kommentera

Jag tycker rt-linan har funkat bra! helt värdelös har den inte varit.. men tycker de tunnare modellerna "skaver"/Sliter mer på spöringarna.. har en 0.13 som skaver rätt skapligt medan 0.25mm funkar fint för min del! men powerpron är nog den bästa flätlina jag har haft någonsin! inge krångel och en smidig lina!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 479 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57