BFT Walker Medium 6,6 fot -40 gr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Walker Medium 6,6 fot -40 gr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ingen handlare här i Norrland verkar ha den inne. Finns Spinn-modellen ens till försäljning ännu?

En säljare jag pratat med hade beställt 6' Spinn-modellen men inte fått hem den heller ännu.

Eller är de så poppis att de är slut hos BFT? Jag ska på en gäddtävling i början av juli här i Norrland och skulle vilja ha det innan den.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
      Ingen handlare här i Norrland verkar ha den inne. Finns Spinn-modellen ens till försäljning ännu?

En säljare jag pratat med hade beställt 6' Spinn-modellen men inte fått hem den heller ännu.

Eller är de så poppis att de är slut hos BFT? Jag ska på en gäddtävling i början av juli här i Norrland och skulle vilja ha det innan den.
      Jag har spinn-modellen sedan ett tag tillbaka. Riktigt skönt är iallfall första intrycket. Väntar lite med ett större utlåtande då jag inte hunnit med att använda det så mycket ännu.
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Det har du nog rätt i iof

Ursprungligen postat av Push-Up
        Lugna dig till jag har testat dem, har 4st på G som kommer finnas tillgängliga på ytfisketräffen oxå. Så då kan tom 25 pers ev. ge ett utlåtande.
        Men glöm inte att ofta sitter stora delen av den där lilla extra längden i handtaget.....

Kommentera

Jag fick mitt Walker Medium igår och det verkar vara riktigt kanon.

Första intrycket, spöt väger ingenting. Mitt förra spö i hyffsad kolfiber väger säkert det dubbla. Iaf. känns det så.

Andra intrycket, första fisketuren. Var ute i Umeälven igår och lyckades få upp 2 mindre gäddor på spöt och det kändes bra i handen. Fin balans etc.
          Sen tappade jag en större gädda på kanske drygt 5 kg bara ett par meter från båten. Hade på den rätt länge och såg att kroken bara satt längst fram i munnen så jag tog det försiktigt.
          Men nu har vattnet här i älven blivit lite varmare så gäddorna är ruskigt pigga, massor av rusningar och dykningar blev det. Härligt att få prova spöt på större fisk direkt.

Men summa av det hela är att jag känner mig väldigt nöjd med spöt och förmodligen kommer jag spendera många timmar med det i handen.

Nu ska jag bara bygga mig en spötub till det också, har lärt mig att det ska man ha även om spöt fraktas i bilen.
          Kraftiga el-rör dyger perfekt och man får precis in ett spinnspö med trigger i röret. Jag gör dem måttanpassade för mina olika spön.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Du har inte testat spöt till super spook eller liknande ytbeten?

Kommentera

walker

walker är ett jävligt kul spö för lite mindre gäddor, kör med den lilla bustern eller den minsta piggen då kommer de gå kanon , å ta dom som ligger på 3 - 4 kg på dom spöna är kingen rekomenderar att köra med en lågprofilrulle till !! !

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
                Nej, har inte provat köra något ytbete ännu. Har inte så många faktiskt. En Zara Spook vet jag att jag har + några mindre poppers.

Imorgon skall vi ut och köra hela dagen på älven. Då skall jag nog prova med ett ytbete på något lämpligt ställe.
                Även lilla Buster Jerken åker nog på en del.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
                  Nu har jag testat med en Zara Spook som jag har, var ute sent igår kväll med en kompis och hittade ett stort grund med en massa jagande gäddor. Det var max 1,2 meter djupt och en massa gräs. Fick upp några stycken men hade flera våldsamma påslag. Största jag drog var på drygt 3 kg. Har aldrig kört så mycket med ytbeten tidigare men detta var ju buskul och det var ju ett perfekt ställe.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Det figurerar vissa funderingar kring huruvida dessa spön är slut eller inte ser jag. Om detta törs jag inte uttala mig om, MEN om det råkar vara så att någon som är sugen på ett Walker-spö och råkar ha vägarna förbi Thailand inom kort så bör denne vänta med att handla tills dess. Jag var nyligen vid en affär i Kamala Beach i Phuket som hade Walker-spön som såldes till det facila priset av ca 350 kr. OK, det stod inte BFT på spöna och de var heller inte rosa. De detaljer som är rosa på BFT-spöt var på dessa spön blåa men i övrigt var det exakt samma spön. Jag hade förmodligen solsting den dagen eftersom jag inte köpte nåt. Hur som helst vill jag tipsa andra här som eventuellt ska till Thailand.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
                      Det figurerar vissa funderingar kring huruvida dessa spön är slut eller inte ser jag. Om detta törs jag inte uttala mig om, MEN om det råkar vara så att någon som är sugen på ett Walker-spö och råkar ha vägarna förbi Thailand inom kort så bör denne vänta med att handla tills dess. Jag var nyligen vid en affär i Kamala Beach i Phuket som hade Walker-spön som såldes till det facila priset av ca 350 kr. OK, det stod inte BFT på spöna och de var heller inte rosa. De detaljer som är rosa på BFT-spöt var på dessa spön blåa men i övrigt var det exakt samma spön. Jag hade förmodligen solsting den dagen eftersom jag inte köpte nåt. Hur som helst vill jag tipsa andra här som eventuellt ska till Thailand.
                      Personligen känns det inte om om jag skulle bemöda mig att släpa hem några 2 meter långa odelade spön från Thailand. De har ju en tendens att gå sönder även om man har riktigt bra spötuber, flygbolagskillarna behandlar väl allt bagage som sina svärmödrar ungefär.....

Walker-spöna kostar ju drygt 700 i Sverige, vill man tjäna lite pengar så bör man kanske rikta in sig på något annat än odelade spön på 2 meter. Men det är ju bara min uppfattning.....

När jag har handlat prylar i USA som jag tagit med mig så har det inte varit spön, men en hel del rullar, ekolod, beten..... har det ju blivit. En aning enklare att få med hem.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 379 visningar
                      0 gillar