Många St. Croix till salu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Många St. Croix till salu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Många St. Croix till salu?

    Jag tycker man ser St. Croix till salu för jämnan, och de flesta är bara fiskade 5-10ggr. Vet inte hur många Top n Tail jag sett på fb och här den senaste tiden. Någon som vet vad detta kan bero på?.. jag har inte känt på St. Croixs muskyklingor själv. Men är det mycket felköp p.g.a. "fel" rekommenderad kastvikt tro?
    Bloggen | Portfolio

  • #2
    I just Top n tail-fallet tycker jag kastvikten stämmer bra, och det finns mycket kraft att fighta fisken. Att det ligger så många ute är väl för att många ska ha det senaste hela tiden...

    Kommentera


    • #3
      Du menar "endelade" som de kallas av vissa? Jag är inte odelat positiv till den typen av hela spön utan tudelad och jag tror fler har insett den saken... Många saker vinner i längden men sällan spön...
      Senast ändrad av anteman; 2017-10-10, 17:59.

      Kommentera


      • #4
        När det gäller dom längre spöna tror jag mkt beror på det korta bakhandtaget , var snudd på jätte nära att sälja mitt för det var jobbigt för rygg & axlar att kasta med den . Förlängde bakhandtaget & det blev som nytt & nu är det ett favorit spö .

        Kommentera


        • #5
          St Croix spöna tillhör de bästa du kan köpa. Men det krävs att "utövare" ha lite koll på dom , annars finns det risk att det kan bli många felköp.
          Med tanke på att det har sålts hur många som helst SC spöna under de senaste åren, då blir det lika många spön till salu när folk vi ha det senaste inom gäddpåkar.

          Häls //T

          Kommentera


          • #6
            Tor att det finns mkt salu för att som tidigare nämt att det inte är lika "fränt" eftersom dem inte släppt någon ny modell på några år (typ 5) Men snart börjar väl importen av all nya bass spö i bättre längder och vem vet då kanske trenden vänder igen?

            Sedan diskussion om endelande spön tror jag är lite skitsamma då fler än jag fraktar alla sina spön ihopsatta även om den har mer än 1 del. Vill man så kan man.

            Det där med fel kastvikt är också en vanlig osanning gällande st croix jag har haft en 10-12 olika och alla har presterat bra i sitt viktspann. Då gäller det premier>avid>tournament>elite>Xtreme så några olika segment har jag allt fiskat mig igenom vissa har jag fastnat för och andra inte alls, och dem billigaste premier är den som jag tycker har presterat sämst den är väldigt basic ganska lika sz black series faktisk nu när jag tänker efter.


            /Apan
            Senast ändrad av Monkey; 2017-10-10, 18:39.

            Kommentera


            • #7
              Det är ju klart alla vill ju köra prorex nu för tiden ����

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                Det är ju klart alla vill ju köra prorex nu för tiden ����
                Kan testa ett Prorex om jag får ett

                Jag är en av dom som Vill ha ett St Croix bra för mig att det säljes många, då kanske jag hittar ett snart. Billigt
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #9
                  kör med mina st croix premier 7´6 (samt ett 2-delat 7´0). 2-6 oz kastar allt!! förlängda bakhandtag till optimala 46 cm kork såklart. Tror också att många tröttnar på att kasta med dessa korta bakhandtag. Kvaliteten är grym även på premier-spöna. Lite som en volvo 240. Sen finns det säkert lite lättare spön idag och många vill ju ha det nya...
                  pripps blå -en klass för sej

                  Kommentera


                  • #10
                    Har själv ett 8-fots Mojo Musky som jag gillar skarpt, tycker det är perfekt till att dänga gummi upp till dryga 100g, och det korta handtaget är inte så kort, för då jag jämförde med mitt LF Ripper så skiljde det bara ett par cm, mätt från butten till triggern. Och inte är det tröttande att kasta med heller.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 495 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 828 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 645 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 657 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 548 svar
                    228 981 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Arbetar...
                    X