Cs pro rocket 5501 - Nya modellerna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cs pro rocket 5501 - Nya modellerna.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cs pro rocket 5501 - Nya modellerna.

Tjena,
    Har några funderingar/frågor som jag skulle vilja ha svar på om någon mer kunnig än mig, kan hjälpa
    Tänkt att införskaffa mig en cs pro rocket 5501 som jag ska använda framförallt till spinnfiske efter gädda.
    Gick in på lite äldre trådar såg att JB- 5000 var mer ''optimal'' för fisket med tyngre beten då den har förstärkta IAR lager samt en extra backspärr.

Min fråga är i dem nya Pro rocket rullarna sitter det 2 backspärrar eller är det något man måste eftermontera, vad är kostnaden för detta om man skulle lämna in det för att byta ut till förstärkta IAR lager + en extra backspärr?

//Niko

Sitter väl bara iar lager i raketerna. Kostar väl bara ett par hundringar att få en extra backspärr monterad om man inte fixar de själv. Själv har jag aldrig varit med om att ha problem med iar lagren. Fast beror väl hur man fiskar. Finns ju dom som jerkar med rejäla yxhugg o tunga beten o då går allt sönder förr lr senare.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tack för svaret, Tanken är inte att jerka utan spinnfiske'' kanske inte behöver en extra backspärr då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nik_Mothugget Visa inlägg
        Tack för svaret, Tanken är inte att jerka utan spinnfiske'' kanske inte behöver en extra backspärr då?
        Då är det absolut inga problem

Kommentera

De nya Pro raketerna har stiftet redan på plats. Det är bara själva haken som saknas. Finns att köpa för några tior hos sportfiskeboden.

Men den behövs inte för vanligt fiske. Den har noll funktion så länge som IAR lagret är helt. När och OM IAR lagret går sönder så träder haken in. Har aldrig hänt mig än så länge men det finns tillfällen när det hänt för andra.

Det är numera samma artikelnummer på IAR på bägge rullarna....
          Senast ändrad av Mankan G; 2017-11-04, 10:05.
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Skulle säga att den stora skillnaden mellan JB och raketerna är formen på gaveln på motsatta sidan till veven. JB har en lätt kupad gavel medan raketerna har en platt gavel med en ratt mitt på. Ingen skillnad i kastlängder trots att ABU säger så i sin marknadsföring. Ratten används enbart till att centrera spolen. Ratten kan för vissa kännas obekväm för handen medan den kupade gaveln är bekvämare. Så även för mig men då raketen är mycket snyggare så ..............

Just det, JB har väl bussningar i spolen som standard medan raketerna har kullager. Bägge fungerar fint så inget att bry sig om. Skulle du vilja byta så kostar de nästan ingenting
            "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Tack för hjälpen, lutar att bli en cs pro rocket 5501 black edition''
              Dock tyckte en säljare på sportfiskeprylar att jag borde gå på en calcutta 301d alla dagar i veckan, enligt honom '' Helt enkelt en mycket robustare rulle för predator spinnfiske'' ... Kändes mer som en smaksak än en ''sanning''.

Kommentera

Hej!

Har haft calcuttor, dessa är sålda, fiskar med mina raketer istället, det är i allra högsta grad en smaksak!

Ps. Gillar synkad linspridare!
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nik_Mothugget Visa inlägg
                  Tack för hjälpen, lutar att bli en cs pro rocket 5501 black edition''
                  Dock tyckte en säljare på sportfiskeprylar att jag borde gå på en calcutta 301d alla dagar i veckan, enligt honom '' Helt enkelt en mycket robustare rulle för predator spinnfiske'' ... Kändes mer som en smaksak än en ''sanning''.
                  Klart han vill sälja en calcutta. Den kostar ju som 2st ambassadeurer. Men den e fan inte dubbelt så bra. Och hur många har slitit ut en ambassadeur? Snarare vanskötsel som e största boven

Kommentera

Jag hat haft en Calcutta 301D. Visst, en bra rulle tycker många och den är absolut inte dålig enligt min mening. Men, jag har skaffat mig en 5501 CS Pro Rocket och den är överlägset bäst för mig varje fall så grymt skön på alla sett och snygg bjuder på en bild på min

Click image for larger version

Name:	_20171029_213106.jpg
Views:	2
Size:	975,6 KB
ID:	1785873
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat