Cs pro rocket 5501 - Nya modellerna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cs pro rocket 5501 - Nya modellerna.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Aluminiumstativ och bottenplattan är ju inte kul, då går Black edition bort!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Den faluröda är starkare konstruktion!! Samt att den har färdigt om man vill montera in en extra backspärr!!
      Senast ändrad av Mörrum; 2017-11-07, 10:56.

Kommentera

Alustativ o bottenplatta behöver inte vara fel. Till vanligt spinn har jag svårt att se att det skulle bli några komplikationer. Den lägre vikten alu medför kan däremot vara positivt på moderna spön där en tyngre rulle kan upplevas som klumpig eller skapa fel balans. Kan givetvis även vara tvärtom att en tyngre skapar bättre balans...lite beroende på så att säga.

Kommentera

Tack som fan!
          Blir en röd helt enkelt, känns mer robust att få ett mässing stativ än ett aluminium..

Frågan blir om man ska köra en 5501 eller 6501, vad har ni för åsikter om det blir det så mycket större med en 6501?
          Vissa tycker 6501 är mer optimal för tungt spinnfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nik_Mothugget Visa inlägg
            Tack som fan!
            Blir en röd helt enkelt, känns mer robust att få ett mässing stativ än ett aluminium..

Frågan blir om man ska köra en 5501 eller 6501, vad har ni för åsikter om det blir det så mycket större med en 6501?
            Vissa tycker 6501 är mer optimal för tungt spinnfiske.
            Skillnaderna mellan en 5000-6000 är inte jättestora. 6000 är ju bara lite bredare vilket gör att många tycker det blir obekvämt o palma rullen. Dom problemen har inte jag upplevt alls. Har själv en 6000 från 1966 som jag använder till lite tyngre fiske. Fast för de flesta skulle det nog räknas som lätt :p
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Black edition är en hottad C4 om jag inte minns fel. Den har 4 kullager jämfört med C3:ans 3. Har för mig att den har ett kullager i evighetsskruven och ett lager i mellanhjulet. Kan kolla mer exakt när jag kommer hem om någon är intresserad.

Jag har alla möjliga varaianter av runda rullar. I början hade jag samma ångest om att enbart använda starkast möjliga rulle. Dvs med mässing i stativ och bottenplatta. Numera har jag även rullar med både stativ och bottenplatta i alu. Bla en 5500 BE och en Record. Ingen rulle har någonsin gått sönder för mig trots tungt fiske. Jo ett par vevar och stjärnhjul men det har varit min egen klantighet som orsakat dessa skador.

Har även calcuttor och Daiwas runda. Ingen kastar bättre än någon annan. Den stora fördelen som jag ser det med Ambassadeurerna är som redan nämnts att delar finns ett telefonsamtal bort i Svängsta samt att den den är extremt lättskruvad. Att jag sedan gillar utseendet och det svenska gör inte saken bättre.

Jag har dock inga problem med att det finns individer som tycker annorlunda,........
              Senast ändrad av Mankan G; 2017-11-07, 23:02.
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Jo nog ska det mycket till innan man river söder sativ/ bottenplatta eller nållager!!Har bytt till mässing i några av mina rocketar pga att jag vill ha det starkaste till laxfisket!! Men har aldrig lyckats pajja nån rulle vid fiske oavsett om det är alu eller mässing

Kommentera

Vildmarkshörnan i Kiruna har cs pro rocket 5501/6501 i lila!! Vissa gillar ju den färgen!! Den ska vara lika som den röda!! Mässingsbottenplatta med stift för en extra backspärr!! men inte helt säker har inte öppnat en lila.. har en gammal cs pro rocket 5500 från 2000/2001 den har alu bottenplatta.. kanske bara dom nyare som har mässing? säkert nån här som vet

Kommentera

Den lila har allt man vill ha samt även knarr!
                    Grymt härligt att höra då fisken rusar

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                      Den lila har allt man vill ha samt även knarr!
                      Grymt härligt att höra då fisken rusar
                      Har knarr på min röda oxå
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13