Bra svar Sg. Skulle vara kul att pröva ett par någon gång. Hittills mycket nöjd med Polaroid.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Polariserade solglasögon
Collapse
X
-
Köpte mig ett par leech copper water premium i veckan just för att folk pratar så bra om just leech.
Men..
Kan inte se någon skillnad mellan dessa och ett par chiuzan från aliexpress. Enda skillnaden är att leechbrillorna sitter aningen bättre.
Testade hela dagen igår i sol, moln och mulet ute på sjön.
Kommentera
-
Guest
Vart har vi rört till begreppen? Som du säger, Polaroid är ett företag som tillverkar polariserande glasögon precis som Leech och Costa Del Mar... förklara gärna...Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inläggSkall man vara petig med detaljerna och inte röra till begreppen är Polaroid ett företag. Som tillverkar glasögon med polariserande glas, enligt min erfarenhet väldigt prisvärda sådana.
Kommentera
-
Inlägg nr 20.Ursprungligen postat av Riccardo Visa inläggVart har vi rört till begreppen? Som du säger, Polaroid är ett företag som tillverkar polariserande glasögon precis som Leech och Costa Del Mar... förklara gärna...
Och jag håller f.ö. med dig om att det heter polariserande och inget annat.
Mvh herr messerschmitt
Kommentera
-
Jag har inte provat några dyrare brillor,men man blir ju onekligen intresserad av hur mycke bättre dom kan va.
Annars kan ja rekomendera ozolot jaws,grymt skön passform,prisvärda och lite ljusinsläpp.
Polaren kör med samma och hans ena glas är dåligt,vet inte om det är bristande kvalite lr han som vart vårdslös.
Jag har inte märkt några skavanker på mina iaf,men då är jag ganska noga med mina prylar.
Kommentera
-
Jag tror utan att veta att halvkända fiskebrillor, märken för ca 300-600 spänn inte är egentillverkade. Polaroid möjligen undantagen. De levereras nog från någon masstillverkare enligt generella specifikationer, enklare linser medan dyrare märken kan specificera linserna mycket mer till en annan nivå av kvalitet och pris... Är dock nöjd med mina bifokala Leech. Skulle ändå inte ha något emot progressiva polariserande linser.
Kommentera
-
Perfekta för en halvblind gammal get när man ska ge sig på och läsa sjökortet
.
Det är en extremt liten skillnad mellan att fiska och att stå bredvid en sjö och se ut som en idiot.
Kommentera
-
Jäkligt praktiskt med bifokala glas och att slippa tappa glasögonen varje gång man skall byta för att knyta om eller kolla på GPSen. Tyvärr saknar dessa polariserande glas vilket man inte vill vara utan på sjön när man vant sig. Det öppnar sig en helt ny värld under den glittrande vattenytan med vettiga polaroidglas! Har använd Sunread tidigare men pga att dom är otroligt lättrepade (plast) och dåligt bemötande från förstagets sida går dom definitivt bort.Ursprungligen postat av uwe Visa inlägghttps://www.synsam.se/velodrom-daytona-bifocal-dayglow
Perfekta för en halvblind gammal get när man ska ge sig på och läsa sjökortet
.
Någon som har nå't tips på bra bifokala glasögon med bra och riktiga polariserande glas (dvs inte plast)?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 346 visningar