Polariserade solglasögon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polariserade solglasögon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bra svar Sg. Skulle vara kul att pröva ett par någon gång. Hittills mycket nöjd med Polaroid.
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Skall man vara petig med detaljerna och inte röra till begreppen är Polaroid ett företag. Som tillverkar glasögon med polariserande glas, enligt min erfarenhet väldigt prisvärda sådana.

Kommentera

Köpte mig ett par leech copper water premium i veckan just för att folk pratar så bra om just leech.

Men..

Kan inte se någon skillnad mellan dessa och ett par chiuzan från aliexpress. Enda skillnaden är att leechbrillorna sitter aningen bättre.
        Testade hela dagen igår i sol, moln och mulet ute på sjön.

Kommentera

Var i ett Brittiskt program dom testade solglasögons UV-filtering på folk som gick förbi.
          Många av dom dyrare märkena hade sämre UV-filtrering.
          Bäst var någon som kostat 5£ på en bensinstation.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
            Skall man vara petig med detaljerna och inte röra till begreppen är Polaroid ett företag. Som tillverkar glasögon med polariserande glas, enligt min erfarenhet väldigt prisvärda sådana.
            Vart har vi rört till begreppen? Som du säger, Polaroid är ett företag som tillverkar polariserande glasögon precis som Leech och Costa Del Mar... förklara gärna...

Kommentera

Ursprungligen postat av Riccardo Visa inlägg
              Vart har vi rört till begreppen? Som du säger, Polaroid är ett företag som tillverkar polariserande glasögon precis som Leech och Costa Del Mar... förklara gärna...
              Inlägg nr 20.
              Och jag håller f.ö. med dig om att det heter polariserande och inget annat.
              Mvh herr messerschmitt

Kommentera

Jag har inte provat några dyrare brillor,men man blir ju onekligen intresserad av hur mycke bättre dom kan va.
                Annars kan ja rekomendera ozolot jaws,grymt skön passform,prisvärda och lite ljusinsläpp.
                Polaren kör med samma och hans ena glas är dåligt,vet inte om det är bristande kvalite lr han som vart vårdslös.
                Jag har inte märkt några skavanker på mina iaf,men då är jag ganska noga med mina prylar.

Kommentera

Jag tror utan att veta att halvkända fiskebrillor, märken för ca 300-600 spänn inte är egentillverkade. Polaroid möjligen undantagen. De levereras nog från någon masstillverkare enligt generella specifikationer, enklare linser medan dyrare märken kan specificera linserna mycket mer till en annan nivå av kvalitet och pris... Är dock nöjd med mina bifokala Leech. Skulle ändå inte ha något emot progressiva polariserande linser.

Kommentera

Perfekta för en halvblind gammal get när man ska ge sig på och läsa sjökortet .
                    Det är en extremt liten skillnad mellan att fiska och att stå bredvid en sjö och se ut som en idiot.

Kommentera

Ursprungligen postat av uwe Visa inlägg
                      https://www.synsam.se/velodrom-daytona-bifocal-dayglow

Perfekta för en halvblind gammal get när man ska ge sig på och läsa sjökortet .
                      Jäkligt praktiskt med bifokala glas och att slippa tappa glasögonen varje gång man skall byta för att knyta om eller kolla på GPSen. Tyvärr saknar dessa polariserande glas vilket man inte vill vara utan på sjön när man vant sig. Det öppnar sig en helt ny värld under den glittrande vattenytan med vettiga polaroidglas! Har använd Sunread tidigare men pga att dom är otroligt lättrepade (plast) och dåligt bemötande från förstagets sida går dom definitivt bort.

Någon som har nå't tips på bra bifokala glasögon med bra och riktiga polariserande glas (dvs inte plast)?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13