Geoff Anderson Urus2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Geoff Anderson Urus2

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Danne67
    Köpte årets modell (jacka & byxa) som tydligen skall vara lättare än tidigare modeller. Blev dock lite besviken när jag läste vilken prestanda dom har. Membranen är inte speciellt bra på att hålla vatten ute. Klarar tydligen bara en vattenpelare på 2000 (minimum för att få kallas vattentäta), medan t ex Fjällrävens Hydratic klarar 10000 (GoreTex klarar ännu mer).

Ett vanligt regnväden klarar dom, men om man sitter på en blöt toft en längre stund så lär det bli blött om rumpan. Frågan är om de klarar en heldag med ösregn?!?

Nåja, hittills så har jag inte kommit hem våt och själva kläderna är helt ok. Men om man verkligen skall utsätta sig för skitväder så kanske man skall försöka hitta någonting med bättre membran i, t ex GoreTex membran.

/D
    lite det jag misstänkte....
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
      Flode: Mina RT Outback har börjat släppa in vatten nu, de höll ganska länge ändå...

Du måste fått ett toppex
      sigpic

Kommentera

Jag köpte ifjol gamla urusbrallan och är sååå grymt nöjd med dem. Råkade riva upp byxan i våras så jag fick skicka dem på Lagning till fregattkonsult för 200kr. Men utan brallor vill man ju inte vara så jag köpte åretsmodeller också. De tycker jag andas lite bättre och är också grymt sköna, men jag hade gärna sett en förstärkning i baken då man sitter ofta och nöter där

ps: Jag har aldrig blivit blöt eller frysit med dem och då har jag fiskat myyycket med dem, även till ismete !

Klockrent köp !

Kommentera

Köp då neoprene modellen, dom är förstärkta i baken och på knäna med neoprene, grymt skönt när man ska sitta i båten näre regnar tex.

Ursprungligen postat av pasi75
          Jag köpte ifjol gamla urusbrallan och är sååå grymt nöjd med dem. Råkade riva upp byxan i våras så jag fick skicka dem på Lagning till fregattkonsult för 200kr. Men utan brallor vill man ju inte vara så jag köpte åretsmodeller också. De tycker jag andas lite bättre och är också grymt sköna, men jag hade gärna sett en förstärkning i baken då man sitter ofta och nöter där

ps: Jag har aldrig blivit blöt eller frysit med dem och då har jag fiskat myyycket med dem, även till ismete !

Klockrent köp !

Kommentera

hur är dem betydligt billigare Pro Logic Max-1 byxorna då?

man får vell annars kolla in Arcteryx, Tierra, Fjällräven, Haglöfs eller The North Face grejor...
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Kollade på sånna där urus2... men dom ser jävligt varma ut ... Funderar istället på T&P Discovery från ITAB.... Dom ser sköna ut! Mest tänkt mellan perioden Mars-September.. typ... Sedan åker flytoverallen på =)

Kommentera

Fick en ny dozer2 jacka idag, skitbra!!! den kostar lite mer än den jag reklamerade från början:-)

Kommentera

Den kan knappast vara sämre än ettan i varje fall. Ett regnigt nattpass och man är dyngsur är inte vad jag kallar allvädersjacka.
                  !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnenym
                    Den kan knappast vara sämre än ettan i varje fall. Ett regnigt nattpass och man är dyngsur är inte vad jag kallar allvädersjacka.
                    vill du ha en jacka som håller tätt föreslår jag att du kollar på en från Patagonia, Simms, Arcteryx, Tierra, Klättermusen eller The North Face.
                    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
                      vill du ha en jacka som håller tätt föreslår jag att du kollar på en från Patagonia, Simms, Arcteryx, Tierra, Klättermusen eller The North Face.
                      Har du tips om vart dom kan finnas?
                      !!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 969 visningar
                      0 gillar