Funderar på att köpa mig ett par Geoff Anderson Urus2 byxor. Vad skilljer sig dessa mot vnaliga Urus och i övrigt håller dem? andas dem något?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Geoff Anderson Urus2
Collapse
X
-
Sitter i samma sits, funderar på att inhandla liknande byxor. Och har en liten fundering, iom att dem ska vara vattenavstötande, är dem impregnerade på något vis så att de har speciella tvättråd, eller är det bara att tvätta rakt upp och ner? För under ett fiskepass kan man ju räkna med att ett och annat smutsar ner dem.
-
Ursprungligen postat av lureSitter i samma sits, funderar på att inhandla liknande byxor. Och har en liten fundering, iom att dem ska vara vattenavstötande, är dem impregnerade på något vis så att de har speciella tvättråd, eller är det bara att tvätta rakt upp och ner? För under ett fiskepass kan man ju räkna med att ett och annat smutsar ner dem.
Jag har ett par Urus-byxor och Dozer-jacka ev den första modellen. Byxorna har jag tvättat ett par gånger men inte jackan. Impregneringen är bort på båda dock. Efter ett riktigt regnväder så väger jackan myyyycket, man blir förvånad när man lyfter den. Men man är fortfarande torr på insidan.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Urus2 är tunnare och lättare. Skitbra, det är bara å köpa. Bättre fiskebralla vete sjutton om det finss!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Push-UpUrus2 är tunnare och lättare. Skitbra, det är bara å köpa. Bättre fiskebralla vete sjutton om det finss!
Visst fanns det en lättare variant av gamla Urus-byxan också? Har för mig att den hette Urus O(2) eller något sånt. Har dock aldrig sett den irl.
Jag är iaf. jättenöjd med mina Urus-byxor, väldigt slitstarka. Blir definitivt byxor från Geoff om de skulle gå sönder någon gång.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Jag har ett par Urus Neoprene, grymt bra byxor till vår o höstfisket, man kan inte frysa i dessa! kan också rekomendera Zip zone och hikezone till sommarfisket, grymt lätta, torkar enormt fort om dom blitt blöta, rätt så vindtäta också, sen största fördelen med zip zone är ju att du kan åka ut i shorts och komma hem i ett par byxoreftersom de går att ta bort halva byxbenen på.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Da_MooseVisst fanns det en lättare variant av gamla Urus-byxan också? Har för mig att den hette Urus O(2) eller något sånt. Har dock aldrig sett den irl.Dom verkade OPTIMALA
sigpic
Kommentera
-
Har oxå börjat gå i Geoff Andersson-tankar. Vafan ska man snåla med fiskekläder när man ändå tillbringar i princip hela sin fritid i dem?!
Flode: Mina RT Outback har börjat släppa in vatten nu, de höll ganska länge ändå...Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Da_MooseYttertyget brukar alltid vara impregnerat på något vis från fabrik, och det nöts ju bort vare sig man tvättar dem eller ej. Men det går ju att impregnera dem igenom om man känner för det, yttertyget brukar ju bli ganska blött annars.
Jag har ett par Urus-byxor och Dozer-jacka ev den första modellen. Byxorna har jag tvättat ett par gånger men inte jackan. Impregneringen är bort på båda dock. Efter ett riktigt regnväder så väger jackan myyyycket, man blir förvånad när man lyfter den. Men man är fortfarande torr på insidan.
Men jackan har jag aldrig varit nöjd med.Jag har alltid haft problem med att jackan läcker in vatten vid dragkedjorna under armarna.
Hoppas att det är åtgärdat på senare modeller. annars blir det ett annat märke på jackan nästa gång.!!!!!
Kommentera
-
Köpte årets modell (jacka & byxa) som tydligen skall vara lättare än tidigare modeller. Blev dock lite besviken när jag läste vilken prestanda dom har. Membranen är inte speciellt bra på att hålla vatten ute. Klarar tydligen bara en vattenpelare på 2000 (minimum för att få kallas vattentäta), medan t ex Fjällrävens Hydratic klarar 10000 (GoreTex klarar ännu mer).
Ett vanligt regnväden klarar dom, men om man sitter på en blöt toft en längre stund så lär det bli blött om rumpan. Frågan är om de klarar en heldag med ösregn?!?
Nåja, hittills så har jag inte kommit hem våt och själva kläderna är helt ok. Men om man verkligen skall utsätta sig för skitväder så kanske man skall försöka hitta någonting med bättre membran i, t ex GoreTex membran.
/D
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-05-16, 01:01 -
-
av Lars AndrénJag har köpt sjökort Lakemaster VX premium till Humminbird som sitter i en Solix 12 SI.
...5 Foton-
2025-04-05, 23:43 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Kristofer_aplockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet...1 Foto
-
2025-03-14, 18:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
|
14 svar
1 957 visningar
0 gillar