Denna dräpare till rulle äger jag, men sedan jag köpte den har den knappt nyttjats (idioti, jag vet) grejen är att urvalet är för stort här hemma, och pga dess exklusivitet har jag inte riktigt vågat använda den till det fisket jag bedriver.
Så nu vänder jag mig till er. Jag har läst det mesta om rullen, men blir inte klokare. Vissa hävdar att det är en rulle för 20-40g, andra har plågat den med 120g osv.
Är det rimligt att nyttja den till halvt lätt gäddfiske, pig shad Jr, mc Rubber Jr osv, säg upp till 80 g drygt. Eller är det mer rimligt att släppa taget om denna för att köpa något motsvarande (finns det ens?), tänker conquest 301 etc. Eller ska jag köra på med denna på ett "downsize" gäddspö o h njuta?
Jag skulle önska om denna tråd inte urartar efter sisådär 2 svar, i form av pajkastning mellan medlemmar och deras åsikter kring The 3 big ones. Jag har som sagt också läst mycket, men många som skriver har inte ens ägt en lika rulle utan har läst sig till deras svar.. Utan sakliga svar från er som faktiskt använt en likadan rulle i olika situationer.
Edit calcutta conquest 201TE DC
Mvh Stahre
Kommentera