Borde inte ett inline spinnerbait eller en buzzer funka bra också? Tänker typ Blue Fox Buzzer och va de nu heter?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vassdrag!!
Collapse
X
-
Mkt bommade hugg på sånna ?[FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
-
Är det mycket gäddnate och näckrosor använder jag ett UTÖ 34 g från BeTe. Jag har bara trekrok på draget. Jag har linor och tafsar som tål minst 12 kg dragkraft. Det brukar inte vattenväxterna klara.
Förr hade jag en del mindre drag med vasskydd. Bästa var UTÖ Vass. Sämst Atom Giller och Flamingo Giller. Dessutom är de löjligt små med många onöga snipor i fångstlistan.
Jag brukar ta ett stort drag typ ABU Glimmy Special 35g eller ett ännu större och göra om det till vassdrag. Borra hål för niten som ska hålla vasskyddet. Nita fast spröten. Ta en stooor trekrok. Slipa bort den pålödda kroken och nita fast återstoden i det ordinarie krokhålet. Dekorera detta dräpardrag å du får det att locka så som du vill!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
I vassen kör jag mest med Rapala Minnow Spoon och ibland även med klassikern Favorit Vass från ABU. Har funderat på att kanske testa de där Snag Eliminator-krokarna någon gång med.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Just det, den ja ... en doldis man lätt glömmer. Funkar kanon den oxå ![FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
-
Halloy igen!
Trevligt med alla tips!
Ska absolut kolla snag eliminator, tror de blir kanon, å även jigg med å utan vassskydd.
Imponerande att en del gör om sina drag å fixar å grejar så de dessutom funkar!!! En del grejer man köper fungerar tydligen bättre om man gör om å ändrar å sådär. Åter igen, imponerande......
Man vill ba iväg å fiska.....
Kommentera
-
Det är mycket roligt att många är intresserade av min uppfinning "Snag Eliminator". Är det någon som har några frågor om produkten så tveka inte att maila eller ringa mig, mail adress och nummer hittas på hemsidan.
Eftersom ingen produkt är så bra att den inte kan förbättras så kontakta mig gärna om ni inte är nöjda med produkten.
Jag hoppas att kunna vara med på sportfiskemässan i Jönköping till våren och visa upp lite nya produkter.
Mvh Björn Ljungström
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-