Vassdrag!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vassdrag!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har nyligen införskaffat 4 minnow spoon som jag var ute och testade igår. Funkade väl okej, men jag fastnade relativt ofta ändå. Kan det ha något med teknik att göra? Måste man veva snabbt för att det inte ska fastna? Eller ska man vinkla skyddet så att det täcker kroken på något speciellt sätt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jerran Visa inlägg
      Har nyligen införskaffat 4 minnow spoon som jag var ute och testade igår. Funkade väl okej, men jag fastnade relativt ofta ändå. Kan det ha något med teknik att göra? Måste man veva snabbt för att det inte ska fastna? Eller ska man vinkla skyddet så att det täcker kroken på något speciellt sätt?
      Gjort samma sak, innan jag köpte ny utrustning så körde jag med nylon lina vilket har resulterat i att jag fått simma efter draget två gånger =)
      Men nu har har jag flätlina så det går oftast att få loss. Vågar dock inte kasta rakt in i vassen, så även jag hade uppskattat lite tipps på hur man ska ro in ett Minnow Spoon drag om man kastar det rätt ut i "djungeln".

Kommentera

Minnow spoon har blivit en klar vassfavorit, den är riktigt bra. Buzzer har jag inte tagit något på ännu men flera av mina bekanta talar gott om buzzern. Det skall tydligen vara något extra när gäddan anfaller och sväljer draget..

Vad säger ni andra om Bionic Bucktail? Den verkar vara något resistent mot vass och näckrosor. Lite sugen på att prova en sådan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Ingen annan än jag som gillar stora Toby Vass?
          stora Toby (30 g tror jag) omgjort till vassdrag är nog den största banemannen
          till mina gäddor fiskade inne i grönsakerna.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
          14 svar
          1 984 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11