jerk spö letas ett klipp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerk spö letas ett klipp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag köpte ett Sjöbjörnen Jerk 6 fot <160 gram idag på Blixtsport i Umeå, de har rea på alla "sommarfiske-prylar", alltså spinn, jerk samt flugfiskeprylarna.

595:- gav jag för det spöt.

Det har fått riktigt bra omdömen här på forumet har jag läst.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ta ett gammalt multispö, klipp av det på 6 fot och tjacka en toppögla på blixt på typ 19:-
      [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

hur mycket rea är det på blixt? figrig vart köper man dom? ingen som har koll på foxs jerkspön?
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
          hur mycket rea är det på blixt? figrig vart köper man dom? ingen som har koll på foxs jerkspön?
          Blixt har 20% på alla "sommarfiskesaker". På vissa saker mer, jag fick ju 30% på mitt Sjöbjörnen Jerk.

I butiken har de en lista med alla reapriserna, köper man mer där så går det säkert att förhandla till sig ännu bättre priser. De brukar inte vara omöjliga.

Rullar m.m. köper jag helst över nätet men spön är skönt att vara och talla lite på innan man slår till. Sen så är det ju alltid en viss risk med odelade spön och frakter.....
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

kör själv med ett bft stiffspö sen 2 år tillbaks och är nöjd med det

749:- på olssons fiske
            Senast ändrad av Pegu78; 2006-09-28, 05:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
              jag tror de säljer buster soft och stiff för 799:- på sporting just nu. kanske inte jordens fetaste deal men det är iaf en hundring billigare än på andra ställen...
              Kostat 749;- på Olssons sedan dom lanserades om jag inte missminner mig
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
                Blixt har 20% på alla "sommarfiskesaker". På vissa saker mer, jag fick ju 30% på mitt Sjöbjörnen Jerk.

I butiken har de en lista med alla reapriserna, köper man mer där så går det säkert att förhandla till sig ännu bättre priser. De brukar inte vara omöjliga.

Rullar m.m. köper jag helst över nätet men spön är skönt att vara och talla lite på innan man slår till. Sen så är det ju alltid en viss risk med odelade spön och frakter.....
                Lite lurad du kan känna dig 595 ;- är riktpriset (Som sedan alla butiker brukar ligga under med ord. priser) Fula söljknep det där
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Holmish
                  Håller med Jekhunter. Fig rig lätt bäst. Eller piglet evo 2 är också skönt men den klarar inte de höga vikterna.
                  alltså... hur orkar ni? hur många "hi end"- spön har du testat? och då menar jag inte att vifta lite planlöst i butik. Lamiglas? G.Loomis? St Croix? mm mm

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Lite lurad du kan känna dig 595 ;- är riktpriset (Som sedan alla butiker brukar ligga under med ord. priser) Fula söljknep det där
                    Hmmm....kasst.... Men hade jag beställt över nätet från södra Sverige så hade det ju blivit en rätt hög fraktkostnad. Så det är rätt OK ändå, jag vet att prisena brukar vara högre här i Norra Sverige men det var ju lite i överkant.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
                      Hmmm....kasst.... Men hade jag beställt över nätet från södra Sverige så hade det ju blivit en rätt hög fraktkostnad. Så det är rätt OK ändå, jag vet att prisena brukar vara högre här i Norra Sverige men det var ju lite i överkant.
                      Ja, butikerna är allt lite fula

Finns en butik här som har riktiga överpriser men ALLTID ger "20%rabbat kompis" och hamnar då ändå på lite överpris, men kunderna känner sig som storfyndarn
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson