Min Gäddutr. (bild) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min Gäddutr. (bild)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Finns mycke olika beten. dem jag fiskat bäst med är Buster jerk lilla och stora. sen har Mantan fiskat jävligt bra. Så det är värt och lägga lite pengar på dyrare Jerks. Sen mangeboys beten är också värda och testa.
    "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

Jag tänkte köpa en pig jr som alla verkar tycka är så bra, men den kostade €26,- !!
      Det tycker jag är lite för mycket för ett bete, så jag kör vidare på Zalt [€12.50.-] och BJ (€16,-)...De duger fint åt mig som glad amatör

...Fan, kan inte sova, ska ut på första fisket på länge imorrn och är överladdad !
      Senast ändrad av Test005; 2007-01-22, 11:36.

Kommentera

Slidern är oerhört lättfiskad (rör sig fint även om man inte kan jerka ännu) precis som inne betet Buster jerk, har dock en tendens att tappa "småflisor" av färg/spackel (slidern) men fiskar inte sämre för det och går som Alessandro skriver bättringsmåla om problemet uppstår!

Kommentera

Vi fick en del idag, men bara smått.
          Det blev ~9gäddor, men tyvärr var alla underkallibrerade, 2.7, 2.7, 2.5, 2.1, 2, + 4-5stycken kring 1-1.5kg.
          Ska inte klaga för det var skönt att äntligen komma iväg på en heldags fiske, tror det blir en till runda nästa Lördag, hoppas på större fisk då.... Även om de inte var stora tycker jag de kämpade som attan!?! Mycket krut i fisken idag!

Gäddorna fick jag på den röd-svarta BJ'n med gula tvärränder, och polaren på en blå-vit 14cm zalt.

...Nu håller jag på att skölja ur och olja upp jerkbaitrullen för jag var tvungen att sticka ned spöet under vattnet (och hela armen) för att kroka fast en zalt som polaren tappade till botten
          Senast ändrad av Test005; 2006-10-22, 18:47.

Kommentera

Kommentera

Att ni pallar väga alla dom gäddorna! Weighsling och karpmatta? hehe! skoja bara!
              SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Mjao, det var kanske lite överambitiöst, men småfisken är ju enkel att väga.
                Hänger bara vågen i lip-grippen, läser av och sen åker de överbord igen. (Jag vet att man inte bör väga en tyngre gädda så, men de lättare går bra)

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                  Hur många 10:or har inte åkt dit på Slider´n? Hur många stora borrar, gösar och HÖ har inte åkt dit på detta drag. Vad menar du med att den inte håller för 15 gäddor, färgen går av och man får måla om den?
                  ja de fångar fisk men som sagt JAG gillar inte detta bete och kommer nog aldrig äga ett själv..
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Test005
                    Den fiskar kanske bra, men jag gillar inte att kasta och jerka den helt enkelt... Tycker den är för tung och klumpig... Känns som om man kastar en 3kilos sten i vattnet och allt liv flyr för livet
                    då tycker jag du ska kasta en M&E
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Bläh, måste köpa en ny BJ i röd/svart med gula ränder.
                      Det var den som gav fisk igår och jag kastade bort den på eftermiddagen. Beteslåset var öppet när jag snopet vevade hem löslinan

Kanske ska ta tjuren vid hornen och pröjsa dyrt för ett par pig jr också, jag fick lite blodad tand för Jerkbait igår eftersom det funkade klart bra och huggen är ju spektakulärt sköna.
                      ...Blir nog mer jerk än spinn på nästa gäddtur

Fiskar i skärgården med superklart vatten nu på hösten, man ser stenar och snäckskal tydligt på 2-2.5 meters djup.
                      Vilka färger bör man satsa på (På pig jr och BJ)
                      Senast ändrad av Test005; 2006-10-23, 12:39.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 543 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57