Bra polariserande solglasögon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra polariserande solglasögon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bowen
    replied
    Slår ett slag för glas istället för plast med om man verkligen vill ha premium.

Lämna en kommentar:

• Geronimo
    replied
    Jag har haft diverse 400kr-brillor som lite slit och släng. En del har varit bättre, andra riktigt dåliga. Men nu blev jag sjukt sugen på ett par Oakley Shallow water! Får nog leta upp en sida att beställa från. Har tidigare bara haft billiga solglasögon till vardags också men efter att ha fått ett par RayBan för några år sedan så blir det inte fler billiga par. Tror det blir billigare i längden att köpa "riktiga", så länge det är kvalité på grejerna.

Lämna en kommentar:

• Cyaneus
    replied
    Jag har ett par Oakley Holbrook med Deep water polarized glas. Väldigt sköna men färgtonen är nog egentligen inte optimal för att se fisk.
    Det brukar ju heta att kopparfärgade glas är bra på fiskeglasögon. En optiker rekommenderade mig en gång bruna glas just för att det (som jag förstod det) är kontrastökande.
    Som den ytliga människa jag är köpte jag mina Oakley för att de är sååå coola. Och sköna.

Lämna en kommentar:

• robertn
    replied
    Ursprungligen postat av hannesthun@hotmail.com Visa inlägg
    Köpte ett par leech dom sög! Skaffade mig ett par Oakley vilken dröm! Kika på Oakley deep water polarized prizm eller oakley shallow water polarized prizm! Du kommer aldrig att ångra dig!
    Det var de typen av Oakley jag prövade. De var helt klart bra men jag förstod inte vad jag fick för priset. Har nu istället köpt ett par billigare fiskesolglasögon hos min lokala handlare. De kostade 299 kr och är polariserade. De fungerar också riktigt bra för en bråkdel av priset för oakley.

Lämna en kommentar:

• Julle68
    replied
    Kör Costa och deep water Oakley som är mina favorit glasögon. Har ett par leech och kvaliteten och glaset är inte i närheten av Costa eller Oakley.

Lämna en kommentar:

• hannesthun@hotmail.com
    replied
    Köpte ett par leech dom sög! Skaffade mig ett par Oakley vilken dröm! Kika på Oakley deep water polarized prizm eller oakley shallow water polarized prizm! Du kommer aldrig att ångra dig!

Lämna en kommentar:

• Espen
    replied
    K4 copper+ och H3X Night från Leech sen klarar du alla väder och ljustyper

Lämna en kommentar:

• robertn
    replied
    Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
    Köp nå äldre versioner av Leech, brukar ligga runt 5-600 och funkar bra tkr jag, jag föredrar wayfare stuk på brillorna, kanske inte dom som sluter tätast precis men jag gillar dom. Ingen som helst skillnad på Leechs typ K4 brillor för 595 och dom nya brillorna för 1295-1395.
    Bra tips!

Lämna en kommentar:

• Espen
    replied
    Köp nå äldre versioner av Leech, brukar ligga runt 5-600 och funkar bra tkr jag, jag föredrar wayfare stuk på brillorna, kanske inte dom som sluter tätast precis men jag gillar dom. Ingen som helst skillnad på Leechs typ K4 brillor för 595 och dom nya brillorna för 1295-1395.

Lämna en kommentar:

• robertn
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
    Jag har faktiskt för mig att antingen är dom polariserande eller inte.
    Det skall mycket till att dom är bra eller dåligt polariserande.
    Däremot spelar det roll varifrån ljuset kommer ifrån, under dagen. Ibland hjälper det inte mot blänk i vattnet bara för att ljuset inte riktigt studsar helt optimalt beroende på hur man står mot solen eller motsvarande.

Var det ett par oakley kommer du knappast hitta ett par andra som är väldigt mycket bättre polariserande.
    Men däremot kommer du kunna betala en hundring på macken för samma polariserande effekt men kanske mindre hållbara eller snygga, eller så får du ett par kalasbrillor för den hundringen.
    eller mindre
    https://www.biltema.se/fritid/fiske/...gon-2000040478
    Det var lite det jag insåg. Så det får väl bli macken!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
24 svar
2 508 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lsjonsson  
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57