6600 D5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

6600 D5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 6600 D5

Är det någon som har testat denna ???
    Har en själv och tycker den är skit kass, vet inte vem som kom på att
    linspridaren skall stå still under utkast...
    Har ABU någon mer rulle med denna dåliga egenskap?
    www.stampelures.se

Jodå, en hel hög rullar har samma linspridaresystem, exempelvis Revon, EXT, de mindre mörrumrullarna, de mindre SM rullarna osv osv. Och med nylonlina är det faktiskt riktigt bra, men en stillastående spridare med flätlinor är rätt trist, eller rättare sagt trassligt. Fast det finns de som tycker det där systemet är överlägset bäst oavsett allt, sälj Din D5a till en av dem.
    www.utreel.com

Kommentera

Bra idé... får nog sälja skiten
      www.stampelures.se

Kommentera

...problemet kan vara o hitta någon som vill betala för den = )

Kommentera

Jag har en D5 o den funkar riktigt bra till det jag använder den till, dvs trolling (ingen proffstrolling utan mer drag rodd fast me motor, ja ni fattar)

Men till o kasta me e den rätt kass, håller med om att stillastående linspridare är värdelöst.
          Dessuton har jag hört att D5 ska va riktigt känslig o gå sönder lätt om den fiskas hårt, med tunga beten o.s.v

Kommentera

D5/D6 är rena bottennappet. ABU försöker ännu försvara den skitrullen men det beror väl på att den fortfarande saluförs och att de har ett gäng kvar i lager.
            Stillastående spridare och dess för-/nackdelar kan ju diskuteras när det gäller mindre rullar, men på en bred rulle som 6600 är det så fel nånting överhuvudtaget kan bli.

Att ABU har gjort skitrullar titt som tätt är egentligen inte så farligt. Det är ju viktigt att man utvecklar sig hela tiden och då kommer det ju även mindre bra lösningar emellanåt. Det som förbryllar är att den här modellen har fått vara med så länge som den nu har varit. Ser man till det rekommenderade butikspriset så kan man inte säga annat än katastrof...

Kommentera

Jo, nog skall den stillastående spridaren bli rättvist behandlad, och att jag skyr den som pesten betyder inte att den bara är sopor.

De kan faktiskt funka riktigt riktigt bra, om vinkeln som linan får när den lämnar spolen och skall ut genom spridaren är relativt liten, som exvis i en lågprofilare där spridaren ofta placerats en bra bit framför spolen och om linan inte tillhör den kärvare typen. Jag hade en SM3000 som var riktigt bra med Ppro 0.23, men en sm1600 med snarlik geometri ville inte lira alls lika bra, men där skulle även en tunnare lina vara med. Men visst blir allting bättre om man kan bekväma sig till att veva linspridaren så den står i mitten innan kast.

Inte för att jag vill pissa på det svenska sportfiskets kronjuvel, och visst händer det olyckor när nya saker utvecklas, men nog borde ABU Garcia's utvecklingsavdelning ha kompetens och stake nog att filtrera bort de flesta av stolpskotten som nu istället drabbar nyuppväckta entusiaster som bara vill köpa det nya och det bästa.

För nytillkomna läsare vill jag bara tillägga att jag testat Revon och att den fungerar riktigt hyggligt rätt ur kartongen.
              www.utreel.com

Kommentera

Jag körde med 5600 d5 hela förra säsongen till jerk och den håller fortfarande!

Kommentera

Den fungerar bara bra om linspridaren står i mitten och om man har nylonlina..
                  har man flätlina så kan man bara svepa iväg betet.
                  www.stampelures.se

Kommentera

d6...hm

tjena...tänkte köpa en d6 6600 rulle till jerkfisket hitta den billigt 995...ingen bra ide eller??

vad ska ja köpa då?? vill ha höger vevad rulle!!

nån som har några råd om fiske efter gädda blekinge...vart...beten vilka jerk? färger som går bra?

häls johan...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson