Spötoppen av! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spötoppen av!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spötoppen av!

Hallo!
    Var ute och fiskade i förrgår och på nåt jäkla vänster så råkade spötoppen gå av, är det någon som har något tips om hur jag kan laga det? om det ens går?
    Tacksam för all hjälp jag kan få, spöet är rätt nytt så det känns lite surt.
    //nils

Gå till handlaren där du köpt det. Har du tur kan du få ny topp om spöt är nytt. Laga brukar sällan bli bra, har det bara gått av en liten bit kan det möjligen funka att sätta dit en ny toppögla och fiska med ett något kortare och styvare spö.

Kommentera

Sätt dit en ny toppögla. Ta med spöt till en butik och testa lite olika öglor, sen är det bara att ta lite superlim alt. tvåkomponentslim och vänta en stund. Klart. Bara att fiska vidare.

Kommentera

När det hände mig så klippte jag av det och satte en toppögla på den näst översta spöringen alltså den som blev den översta. Gillar mitt spö ännu mer nu när det är lite kortare
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

gå till affären och fråga snällt om de kan reklamera det att det gick av när du hade lite böj på det bara..

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
            gå till affären och fråga snällt om de kan reklamera det att det gick av när du hade lite böj på det bara..
            Ljuga mao?

Kommentera

CalleX, det senaste svaret du fick passar väldigt väl in "i vissa andra" inlägg här! Handlarna, grossisterna är bara människor i grunden de också! Är spöet knäckt på grunder som inte syftar till dålig kvalité, farbrikationsfel etc. Dra det sura strået till stacken, reparera för egna pengar eller köp ett nytt! Tom några som hatar mig här, kan nog skriva under på detta!

Kommentera

Trots att jag långt ifrån hatar Muskytracker kan jag skriva under. Men i det här fallet har det ju inte framgått varför spöt gått av, därför är det lämpligt att ta det till handlaren för bedömning om garantin kan gälla. Nåt man inte ska försöka med om man klantat av spöt i bagageluckan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
                  CalleX, det senaste svaret du fick passar väldigt väl in "i vissa andra" inlägg här! Handlarna, grossisterna är bara människor i grunden de också! Är spöet knäckt på grunder som inte syftar till dålig kvalité, farbrikationsfel etc. Dra det sura strået till stacken, reparera för egna pengar eller köp ett nytt! Tom några som hatar mig här, kan nog skriva under på detta!
                  Det var lite så jag också tänkte...

Kommentera

ärlighet varar faktiskt längst! Man vill ju kunna se sin handlare i ögonen!!!
                    SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 478 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson