prylhysteri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

prylhysteri

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ser att du har med dig en kamera ut också detta är ju också ett dilema. man ska försöka få plats med mat, kläder, kamera, och helst utrustning i samma väska. inga fler som har problem med det?

Kommentera

Ett tips är prologic session sling. Bara att clicka fast de spön man behöver... håven, banksticks och en massa annat som jag använder till mete oavsett art bor permanent i holdallen sedan är det bara att ta med rätt låda och betesväskan!

Och ob: ät lite v*alium!
      SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Om vi börjar med det som är nödvändigt. Spö och rulle färdigtacklat fram till betesvalet. Är det sommar har jag 2 spön med mig. Det ena är ett spinnspö tar beten upp till ca 20g. Det andra följer inte alltid med men är ett matchspö och till det har jag mask som bete.

Vår och höst har jag 2 spinnspön med mig. Ett för beten upp till ca 40g, ett som dänger ut större beten typ Westins Jätte.

Sommartid har jag en mindre hink i vilken de lätta betena hänger. Ca 20 beten finns med och av dem är ett par dubletter och minst 10 helt onödiga alternativ "ifall att". En normal abborrfiskekväll använder jag ungefär halvdussinet beten och då är de mer gäddinriktade dragen och wobblerna inräknade.

Vår och höst är sortimentet annorlunda men det är inte fler beten med. Ju kallare vattnet är, ju färre beten i hinken. Det klenare spöet är normalt bestyckat med ett Utö eller ett Skeddrag. Det tyngre för ett Heron eller något av Dardevle-typ. Vid dragrodd är det någon större flytande wobbler i tjänst.

Sen behövs en kniv, en kroklossare, en käftöppnare och en krokvässare samt några tafsar i reserv. Vår och höst har jag även pannlampa. Detta ryms gott i beteshinken.

En håv och en kraftig gäddbonk har jag med som back-up ifall jag får för mig att ta hem gäddan.

Ibland har jag fika med mig men då börjar det bli väl mycket att släpa på.

Men hemma ligger en oändlig mängd listigt konstruerade rullar, spänstiga spön, lömska beten och finurliga tillbehör som jag väl aldrig kommer att använda.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av kal_erixon Visa inlägg
          ser att du har med dig en kamera ut också
          Den är liten, bara en vanlig digitalkamera.. hamnar i väskan bland "övrigt" typ

Kommentera

de största problemet för mig har varit att man inte vet riktigt vart fisken står och vilket djup man behöver leta dem på. Men har man bestämt sig för jerk eller spinnfiske så borde man ju ha med sig beten för alla vattendjup. men det borde ändå räcka med 3-4st olika för att täcka av det tycker jag. har bara inte listat ut vilka än någon som har förslag?

håv har jag aldrig med mig ut, tycker det är bökigt och använder det aldrig. (har nog fan aldrig ägt en ens ) spöna är aldrig fördigtacklade oavsett om det är spinnfiske eller mete det är frågan om. har heller ingen spöbag. det som brukar åka med är en axelväska för mat, kläder osv. en för betena (4 lådor) och ekolodet i en beteslåda + spöna. tycker själv att de låter som lite när jag skriver det men anser att det är åt helvete för mycket att konka på när jag väl är ute :P

edit- käftöppnare har jag heller aldrig, en lång peang bara, har dock alltid två avbitare med mig av någon konstig anledning

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 575 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57