Hmm 20% hos Fishit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hmm 20% hos Fishit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av FiskeJacke Visa inlägg
    Fishit är lågkvalitets-skräp. Jag köpte mitt första jerkset där och det är bland dem sämsta köp jag gjort. (Det tog 2 mån att få dem, och enligt sidan fanns de i lager)
    Ja, snacka om lågprisskräp! Detta är nog den billigaste skitrulle jag sett...

sigpic

Kommentera

Jag nämner inga butiksnamn, men jag vet att vissa höjer "ord. pris" inför en rea....
      Elanen, jag var först fram till disken på en Berras-rea för många år sedan...rullen jag skulle ha var redan slut, innan ngn hunnnit handla! Starkt jobbat.... Det + en rad andra problem har gjort att mina besök i nämnda kedja inte är så frekventa nuförtiden.
      12 hours
      1,440 casts
      2 followers
      1 strike
      DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Hm... är det där en lågprisrulle flodis? Deras kreditupplysning ser bättre ut än för någon månad sedan. Bokslutet för 0601-0612 är registrerat och finansnettot för räkenskapsåret är faktiskt helt OK. Visst de har en del betalningsanmärkningar i ryggen, liksom deras moder som dock på pappret är kapitalstarkt och dessutom publikt, men ser det inte som oroväckande för konsumenten.

/MT

Kommentera

seg...

de röda prislapparna är alltså priser som ska motsvara en 20%-ig sänkning av priset?

Kommentera

Nu är det 30 % som gäller. I alla fall i Malmö.

Kommentera

att höjja ord pris lär ju inte vara tillåtet utan räknas som falsk marknadsföring. Ord pris är ju i varje fall samma som "rek. pris" vilket är utsatt av leverantören och inte av butiken.

Kommentera

Sarkasmen går inte att ta miste på... trodde Flode (och jag)

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                Hm... är det där en lågprisrulle flodis?

/MT
                Flode slipper svara...

Påståendet att fishit är skit är inte så värst objektivt eftersom de säljer det mesta. Dessutom kan inte fishit klandras för producentens fel.

Att skriva ner märken som ABU, Daiwa, Fladen etc. som skit baserat på en produkt är ju också ganska löjligt. Frågan är ju om det inte rör sig om smutskastning/förtal och skulle kunna få juridiska konsekvenser. (Sådana generaliserande inlägg borde rensas bort från forumet tycker jag)

Att däremot säga att just den och den produkten är skit eftersom den säckade ihop under första turen är dock mer objektivt och självklart försvarbart. (Dock har väl de flesta fabrikat måndagsexemplar... dock inte Rolls Royce).
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Ord pris är ju i varje fall samma som "rek. pris" vilket är utsatt av leverantören och inte av butiken.
                  Vad lever du i för drömvärd?
                  ORD.PRIS är det priset man får betala i kassan, det priset som "gäller". REApris är en sänkning av det ordinariepriset.

REK.PRIS är en helt annan sak...

T.ex. Popup, borde inte dom också kunna åka dit för falsk marknadsföring för att dom marknadsför sina ord.priser som REApriser?
                  sigpic

Kommentera

´Popup har hafy rea i flera år nu!! heh3e
                    SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                      Vad lever du i för drömvärd?
                      ORD.PRIS är det priset man får betala i kassan, det priset som "gäller". REApris är en sänkning av det ordinariepriset.

REK.PRIS är en helt annan sak...

T.ex. Popup, borde inte dom också kunna åka dit för falsk marknadsföring för att dom marknadsför sina ord.priser som REApriser?
                      Ord. Pris är priset du får betala i kassan? Åfan? Även om du har rea då eller?
                      Ord. står för Ordinariepris. Alltså det "vanliga" priset du har dina produkter på i butiken. Som du kanske förstår kan man inte bara ändra sitt ord pris. Eftersom något som är ordinarie knappast är dynamiskt på det sättet.

För att nånting ska få kallas REA, så måste en betydande del av sortimentet ha sänkt pris. Annars kan man åka dit.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 548 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57