LipGrip med digi våg. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LipGrip med digi våg.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• LipGrip med digi våg.

Vill veta om denna http://www.olssonsfiske.se/ShowProdu...d=3549&cat=315 har en tillförlitlig våg för min nuvaradne (den gula billiga) visar inte ens i närheten av rätt vikt men funkar fint som landare, men jag vill ha en som även visar rätt vikt iaf så rätt man kan förvänta sig vid snabbvägning i båten för att minimera påverkan på fisken.

Har Berkleyn också roterande huvud så att firrarna kan snurra utan att man bryter handleden av sig, och hur mycket maxar vågen??

Så har ni erfarenheter av den så dela med Er.

Saxat från Sportfiskarnas nyheter:

"Till vår överraskning kan vi nu godkänna den första LIP-GRIP digitalvågen för storfiskregistrering. De brukar ofta visa för höga vikter. Men Berkley/ABUs Lip-Grip 14 kg svart med rött upphängningssnöre visade perfekt ända upp till högsta testvikten 13,80 kg. Trots att handledssnöret inte är centrerat i vågens topp så funkade det bra att hänga fast vågen med. Godkänd!"
    mer minor i trålarna

Kommentera

Ursprungligen postat av peter Visa inlägg

"Till vår överraskning kan vi nu godkänna den första LIP-GRIP digitalvågen för storfiskregistrering. De brukar ofta visa för höga vikter. Men Berkley/ABUs Lip-Grip 14 kg svart med rött upphängningssnöre visade perfekt ända upp till högsta testvikten 13,80 kg. Trots att handledssnöret inte är centrerat i vågens topp så funkade det bra att hänga fast vågen med. Godkänd!"
      HeHe..
      Då fick jag svar som jag gillar på det och dessutom maxvikt, godkänd för storfiskreggning är ju helt OK nogrannhet

Får bli en sån nästa gång jag är i butiekn då, tack för infot

Kommentera

Så lite så!
        Skönt att det finns en lip-grip som väger rätt för dem som vill ha det, även om jag är rätt anti lip-grips generellt...

Annars kan jag rekommendera 16 och 45kg vågarna som också blev godkända! Alltid gott med bra prylar till bra pris!

Ha de´!
        mer minor i trålarna

Kommentera

Denna lipgrip har roterbart huvud, ja

Kommentera

Om man fångar en fisk och vill återutsätta den sedan är lipgrip förkastlig.Gäddan bara snurrar o lever rövare.Dessutom svårt att få stöd under buken när man ska fota mm.Nä ett gammalt hederligt gälgrepp eller en rymlig håv med knutlöst nät är att föredra.
            vade retro esox lucius!

Kommentera

Ursprungligen postat av carlito Visa inlägg
              Om man fångar en fisk och vill återutsätta den sedan är lipgrip förkastlig.Gäddan bara snurrar o lever rövare.Dessutom svårt att få stöd under buken när man ska fota mm.Nä ett gammalt hederligt gälgrepp eller en rymlig håv med knutlöst nät är att föredra.
              Nja långt ifrån alla gäddor löper amok vid landning så oftast går det bra med Lipgrip och så har jag vikten direkt, men efter landning och vägning så byts det mot ett nack eller gälgrepp för foto och frisläppning.

Håv är jag inte sams med när det gäller gädda speciellt inte när man fiskar med wobbler då det alltid fastnar lösa krokar i håvnätet och ställer till det, men det finns en ombord om det skulle behövas.

Så en LipGrip får det bli och för smågäddor så åker dem upp med nackgrepp direkt för snabbast återsättning

Kommentera

Fundering

Ursprungligen postat av peter Visa inlägg

Om man följer länken http://www.olssonsfiske.se/ShowProdu...d=3549&cat=315 så ser man att den har orange snöre och inte rött. Jag undrar om det är samma våg och om någon har testat den med orange snöre så att man vet att den håller samma goda kvalité som den i testet.
                Tyckte även att den var misstänkt billig eftersom dom andra nätsidorna verkar ta kring 799:-

Kommentera

tacksam för all hjälp!

Är det ingen som vet nått?

Någon borde väl iaf ha testat Berkleys Lip grip med orange snöre som www.olssonsfiske.se säljer.

Jag är väldigt tacksam för all hjälp som kan fås.

Kommentera

Nån som provat Predatek lipgrippen, snurrar den?

Smart med måttband i den.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 540 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57