sovsäck battle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sovsäck battle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Andersson1 Visa inlägg
    Varför inte köpa en bra sovsäck, vattentålig, lätt, varm, väldigt liten när den är packad och som om den mot förmodan skulle bli blöt torkar snabbt eller värmer bra om den är blöt?

Vad jag vet så använder inte bergsklättrare osv. sig av en stor klumpig Trakker eller prologic säck, ett tips: Haglöfs har rätt många bra saker i sitt sortiment.

Jag hade inte valt en säck från något fiskemärke.
    Kan bara instämma, precis som med kläder.

På sommaren räcker det oftast med ett liggunderlag, men att frysa en hel natt och inte kunna sova händer bara en gång.
    sigpic

Kommentera

Kan bara stämma in i hyllningskören, Haglöfs gör grymma sovsäckar. Min säck har varit med både under iskalla nätter i skräbe och stormiga nätter uppe på kebnekaise utan att svikit en tum, har ändå ingen värstingmodell. Visst finns det säkert fisketillverkare som gör schysta säckar, men har aldrig sett en anledning till att köpa en säck som väger mycket mycket mer och är 3 gånger så stor när jag får en bättre säck till samma pris bara att det inte är ett fiskerelaterat märke...

Kommentera

I-landsproblem för slöfockar. Fiska och sova hör inte ihop. Och skulle man nu vara tvungen använder jag min fjällräven. Hur 'meckigt' är det att dra ner ett blixtlås? Det har jag aldrig lyckats tänka på en gång.

Kommentera

Ursprungligen postat av braxmax Visa inlägg
          du e ju galen som alla vet SG
          Galen vet jag inte men han är dålig på att sola, jag har rotat igenom Schymans arkiv så jag vet. Men visst, det kanske kan falla under 'galen'.

Såja, tillbaka till ämnet den som vill...

Kommentera

Klarhet

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
            I-landsproblem för slöfockar. Fiska och sova hör inte ihop. Och skulle man nu vara tvungen använder jag min fjällräven. Hur 'meckigt' är det att dra ner ett blixtlås? Det har jag aldrig lyckats tänka på en gång.
            Allting är relativt!

Det är ju det med motoriken igen. Tror det tagits upp tidigare, men vi måste komma ihåg att det handla om folk som behöva dyra rodpods till att hålla reda på spöna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
              Allting är relativt!

Det är ju det med motoriken igen. Tror det tagits upp tidigare, men vi måste komma ihåg att det handla om folk som behöva dyra rodpods till att hålla reda på spöna.
              Just ja, tänkte inte på det.

Kommentera

Men hallå! Någon som rekomenderar en Haglöfs lr en sån model kna fan inte ha metat karp länge! helt ärligt, En sovsäck som som man ska ha är en som är bred och rymlig, den ska va väldigt snabt och ta sig ur den, och den ska gå att spänna fast i sängen så den inte rullar runt när du vänder på sig,,
                Ni få tycka att era bärgklättrarsäckar är bra och det är dom men inte om man ska Meta karp,

Jag har en Fox Extream5 + om det skulle vara skitkallt under 0*C så har jag en trakker bed cover, och då liger man som en kung. och finns det någon som fiskar karp i kallare förhållande i Sverige?

Emil Lindgren

Kommentera

Det ser ut som om det råder delade meningar om vilken säck du ska ha, så gå in i en butik med flera säckar och välj en du tror på bäst själv.
                  Glöm heller inte en gammal sanning:
                  Man får det man betalar för. Ska den vara riktigt billig har tillverkaren sparat in det på något. Se till så det inte var något du hade velat ha eller behövt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Still Searching Visa inlägg
                    Men hallå! Någon som rekomenderar en Haglöfs lr en sån model kna fan inte ha metat karp länge! helt ärligt, En sovsäck som som man ska ha är en som är bred och rymlig, den ska va väldigt snabt och ta sig ur den, och den ska gå att spänna fast i sängen så den inte rullar runt när du vänder på sig,,
                    Ni få tycka att era bärgklättrarsäckar är bra och det är dom men inte om man ska Meta karp,

Jag har en Fox Extream5 + om det skulle vara skitkallt under 0*C så har jag en trakker bed cover, och då liger man som en kung. och finns det någon som fiskar karp i kallare förhållande i Sverige?

Emil Lindgren
                    Ett täcke då, det måste väl vara enkelt nog eller, gud förbjude, vara vaken när man fiskar!

Men, jag är väl bara gammaldags antar jag...

Kommentera

Gäddjävel jag skulle vilja se dig vara vaken o fiska i över 3 dygn
                      Slungan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 474 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson