Tillverkning av wobblers och drag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillverkning av wobblers och drag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillverkning av wobblers och drag

Finns det någon bra bok om detta? Helst på svenska som kan rekomenderas till en nybörjare som vill få utlopp för sin kreativitet ytterligare?

Kapa av toppen på en soppkvast o måla o sätt dit krokar så har du tjänat in 130 spänn :P

Kommentera

Ursprungligen postat av vik Visa inlägg
      Kapa av toppen på en soppkvast o måla o sätt dit krokar så har du tjänat in 130 spänn :P
      HAHA true ;P

Kommentera

http://www.lurebuilding.nl/indexeng.html, det är ju på engelska men det funkar nog ändå?
        http://teamhajmat.wordpress.com

Kommentera

Såg en bok på biblioteket som hette Gör dina egna fiskegrejer. Tror att den är rätt gammal men det finns säkert en del läsvärt i den..

Ska du göra vobblers så är det bara att köpa en balsabit, en kniv och en rasp/fil och låta kreativiteten flöda

Kommentera

Ursprungligen postat av musicpanda88 Visa inlägg
            Finns det någon bra bok om detta? Helst på svenska som kan rekomenderas till en nybörjare som vill få utlopp för sin kreativitet ytterligare?
            Hej Leonard Eriksson; I min bok "Gäddfiskarens Specialknep" (Bonniers 1972) hade jag flera kapitel om tillverkning av egna fångstgivande wobbler bl.a. LEF Kid och LEF Striker samt även något kapitel om tillverkning av spinnare.

Min vän fiskeguiden och författaren Hans Nordin har skrivit en betydligt mer omfattande och lärorikare bok om wobblertillverkning. Hans Nordins böcker finns att köpa i bokhandeln och låna hos många bibliotek.

Själv är jag vetgirig och alltid den evige nybörjaren och vågar därför rekommendera dig att läsa allt jag skriver. Alltid hittar du något som du kan ta till dig eller förbättra.
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Leonard Eriksson; I min bok "Gäddfiskarens Specialknep" (Bonniers 1972) hade jag flera kapitel om tillverkning av egna fångstgivande wobbler bl.a. LEF Kid och LEF Striker samt även något kapitel om tillverkning av spinnare.

Min vän fiskeguiden och författaren Hans Nordin har skrivit en betydligt mer omfattande och lärorikare bok om wobblertillverkning. Hans Nordins böcker finns att köpa i bokhandeln och låna hos många bibliotek.

Själv är jag vetgirig och alltid den evige nybörjaren och vågar därför rekommendera dig att läsa allt jag skriver. Alltid hittar du något som du kan ta till dig eller förbättra.
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand
              www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
              Du verkar vara lite av en legend skrivit böcker och allt. Ska se om jag inte kan få tag i boken Gäddfiskarens specialknep, ska nog gå att hitta

Till er andra så tackar jag för alla tips ni kommer med ska kolla in den där hemsidan.

Kommentera

det e super skoj att tilvärka egna drag o wobblers! Jag gör dom flesta wobblers i björk (det flisar sig inte så mycket). Ett tips e att lacka wobblern/jerken innan du målar färgen du ska ha, om du gör det blir finischen bättre!

lycka till!
                .
                Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

För vem är alla mörtar rädda?

-Jo för gammla farbror Gädda!...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                14 svar
                1 959 visningar
                0 gillar