Finns det någon bra bok om detta? Helst på svenska som kan rekomenderas till en nybörjare som vill få utlopp för sin kreativitet ytterligare?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tillverkning av wobblers och drag
Collapse
X
-
HAHA true ;PUrsprungligen postat av vik Visa inläggKapa av toppen på en soppkvast o måla o sätt dit krokar så har du tjänat in 130 spänn :P
Kommentera
-
-
Hej Leonard Eriksson; I min bok "Gäddfiskarens Specialknep" (Bonniers 1972) hade jag flera kapitel om tillverkning av egna fångstgivande wobbler bl.a. LEF Kid och LEF Striker samt även något kapitel om tillverkning av spinnare.Ursprungligen postat av musicpanda88 Visa inläggFinns det någon bra bok om detta? Helst på svenska som kan rekomenderas till en nybörjare som vill få utlopp för sin kreativitet ytterligare?
Min vän fiskeguiden och författaren Hans Nordin har skrivit en betydligt mer omfattande och lärorikare bok om wobblertillverkning. Hans Nordins böcker finns att köpa i bokhandeln och låna hos många bibliotek.
Själv är jag vetgirig och alltid den evige nybörjaren och vågar därför rekommendera dig att läsa allt jag skriver. Alltid hittar du något som du kan ta till dig eller förbättra.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Du verkar vara lite av en legendUrsprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Leonard Eriksson; I min bok "Gäddfiskarens Specialknep" (Bonniers 1972) hade jag flera kapitel om tillverkning av egna fångstgivande wobbler bl.a. LEF Kid och LEF Striker samt även något kapitel om tillverkning av spinnare.
Min vän fiskeguiden och författaren Hans Nordin har skrivit en betydligt mer omfattande och lärorikare bok om wobblertillverkning. Hans Nordins böcker finns att köpa i bokhandeln och låna hos många bibliotek.
Själv är jag vetgirig och alltid den evige nybörjaren och vågar därför rekommendera dig att läsa allt jag skriver. Alltid hittar du något som du kan ta till dig eller förbättra.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
skrivit böcker och allt. Ska se om jag inte kan få tag i boken Gäddfiskarens specialknep, ska nog gå att hitta 
Till er andra så tackar jag för alla tips ni kommer med
ska kolla in den där hemsidan.
Kommentera
-
det e super skoj att tilvärka egna drag o wobblers! Jag gör dom flesta wobblers i björk (det flisar sig inte så mycket). Ett tips e att lacka wobblern/jerken innan du målar färgen du ska ha, om du gör det blir finischen bättre!
lycka till!.
Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!
För vem är alla mörtar rädda?
-Jo för gammla farbror Gädda!...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Rune45600C4 med ny vev1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-08-21, 06:02 -
-
Svar till Vad är detta för märke och modell?av byggarnTyckte väl jag kände igen den... Men hittade en lös bara så mysteriet kvarstår vad den heter...1 Foto
-
2026-08-15, 15:26 -
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
2026-07-02, 20:28 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 523 visningar