Finns det någon bra bok om detta? Helst på svenska som kan rekomenderas till en nybörjare som vill få utlopp för sin kreativitet ytterligare?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tillverkning av wobblers och drag
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av vik Visa inläggKapa av toppen på en soppkvast o måla o sätt dit krokar så har du tjänat in 130 spänn :P
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av musicpanda88 Visa inläggFinns det någon bra bok om detta? Helst på svenska som kan rekomenderas till en nybörjare som vill få utlopp för sin kreativitet ytterligare?
Min vän fiskeguiden och författaren Hans Nordin har skrivit en betydligt mer omfattande och lärorikare bok om wobblertillverkning. Hans Nordins böcker finns att köpa i bokhandeln och låna hos många bibliotek.
Själv är jag vetgirig och alltid den evige nybörjaren och vågar därför rekommendera dig att läsa allt jag skriver. Alltid hittar du något som du kan ta till dig eller förbättra.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Leonard Eriksson; I min bok "Gäddfiskarens Specialknep" (Bonniers 1972) hade jag flera kapitel om tillverkning av egna fångstgivande wobbler bl.a. LEF Kid och LEF Striker samt även något kapitel om tillverkning av spinnare.
Min vän fiskeguiden och författaren Hans Nordin har skrivit en betydligt mer omfattande och lärorikare bok om wobblertillverkning. Hans Nordins böcker finns att köpa i bokhandeln och låna hos många bibliotek.
Själv är jag vetgirig och alltid den evige nybörjaren och vågar därför rekommendera dig att läsa allt jag skriver. Alltid hittar du något som du kan ta till dig eller förbättra.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!skrivit böcker och allt. Ska se om jag inte kan få tag i boken Gäddfiskarens specialknep, ska nog gå att hitta
Till er andra så tackar jag för alla tips ni kommer medska kolla in den där hemsidan.
Kommentera
-
det e super skoj att tilvärka egna drag o wobblers! Jag gör dom flesta wobblers i björk (det flisar sig inte så mycket). Ett tips e att lacka wobblern/jerken innan du målar färgen du ska ha, om du gör det blir finischen bättre!
lycka till!.
Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!
För vem är alla mörtar rädda?
-Jo för gammla farbror Gädda!...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-05-16, 01:01 -
-
av Lars AndrénJag har köpt sjökort Lakemaster VX premium till Humminbird som sitter i en Solix 12 SI.
...5 Foton-
2025-04-05, 23:43 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Kristofer_aplockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet...1 Foto
-
2025-03-14, 18:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
|
14 svar
1 959 visningar
0 gillar