Trasigt spö..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt spö.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är synd att det ALLTID ska vara såhär med fraktbolag, och då i synnerhet med DHL. I alla fall med mina erfarenheter är det så. Så fort något händer så ska de slingra sig så mycket och länge det bara är möjligt, oavsett om de har fel eller ej (vilket de ofta bara skiter i att ta reda på). Har haft en del duster i liknande situationer. Det enda som brukar hjälpa är vad alla andra redan skrivit; Var en gnällig jävel. De hoppas naturligtvis att man ska ge upp, så gör inte det.

Kommentera

Så nu har jag fått beslutet av DHL.
      Jag får ingen ersättning för att jag hade skrivit på kvittot på att godset inte var skadat.

När jag säger till utredaren att jag blev informerad av hon som tog emot anmälan, att det inte gjorde något att jag redan har skrivit på kvittot att det inte var skadat, så säger utredaren att jag ljuger om det.....

Blir då fly förbannad på henne, så efter ett tag så säger hon att det finns en liten chans att få ersättning om jag hittar den chauffören som körde ut godset, o säga till han att ska skriva på att godset var skadat....
      Ska bara hitta Chauffören också.....

Fy fan spyr på DHL

Sry för kass svenska, hoppas ni fattar vad jag skrev...

Kommentera

Ursprungligen postat av grilja Visa inlägg
        Äntligen så har man fått sitt jerk spö G.Loomis.....

Men när tittar på kartongen/Tuben så är skiten knäckt.
        Det var emballerat bra, med jäkligt tjockt papprör
        Tror att det ska vara lugnt för det är precis ovan för handtaget.

Men så klart är spöringen knäckt och en skön spricka i spöt.
        Fattar fan inte hur man lyckas knäcka både rör och bakre delen av spöt.

Ringer DHL, som svar får man att dom inte tror att jag får någon ersättning.
        Så man har kastat pengarna i sjön.

Hur har andra gjort vid såna här tillfällen?
        För jag antar att jag inte är först.
        Har du problem så vänd dig till DHL igen, du måste nästla in dig högre upp än kundtjänst därför presenterar du dig som en annan än den du är. - Förövrigt kan jag kanske hjälpa dig med diverse problem då jag vet hur man snackar.

/M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

På våra schenker transport sedlar står det att man ska anmäla synliga skador på sedeln annars har man 14 dagar på sig. Borde vara något liknande på DHL. Annars kan jag inte förstå varför DHL fortfarande har några kunder kvar.

Kör en rövare och säg att du är logistikansvarig på ett företag och du acceperar inga såna här incidenter för då finns det andra speditörer att vända sig till.
          Senast ändrad av Fiskarn0383; 2009-11-06, 18:44.

Kommentera

Ditt företag kan inte vara helt litet IOM att du tog emot 8 pkt samtidigt, detta betyder med all säkerhet att ni har ett eget kundnr o säljare. Ring denna säljare o förklara läget, då löser sig hela problemet nästan garanterat.
            www.pikewallis.se

Kommentera

På fraktsedeln står det likadant som du skrev att det står på schenker, men det spelade visst ingen roll vad som står, om man signerar något så har jag godkänt att godset var OK vid leverans....

Jag bad DHL att dra något gammalt över sig för 2 år sen när dom tappade bort en hel pall med livflottar som jag skickade till Tyskland, värde på pallen 70000 kr, fick ut 4500 kr... Så jag har bytt ut fraktbolag som företaget använder, jag har inte så starka argument mot min försäljare längre tyvärr...

Men som sagt jag har en liten chans om jag lyckas få denna chaufför att skriva att godset var trasigt när han levererade det. Tyvärr så räcker inte bildbevis på kartong o innehåll.... Jag kan ju ha orsakat det med flit som hon sa ... hehe fan vad sköna vissa människor är...

Sverker nästa eller.... ?

Kommentera

Verkar som dhl är sämre längre norrut har haft förvunna sändningR vid några tillfällen, det har blivit löst genom att man utställt faktura på samma pryl som försvunnit till dom, aldrig problem med det. gäller åter igen attx dra i rätt folk... Pallen på 70k lät hårt
                www.pikewallis.se

Kommentera

Kan du inte spela in en film om hur skitdåligt DHL behandlar sina kunder och lägga upp Youtube som den där B-country sångaren som fick sin taylor gitarr smashad av United airlines?
                  Du kan ju låtsas som du inte sett skadan i filmen och åka ut och fiska och dra av skiten i ett jätte mothugg.
                  Nej skämt åsido.... DHL är ett riktigt dräggföretag och om de tror att de ska kunna ta kunder på fraktmarknaden med en sån policy så är de riktigt körda.
                  Jag tycker synd om dig men om du vänder dig till loomis och berättar hur det hela gått till, så finns det alltid en chans att de kan hjälpa dig.
                  Är du företagskund hos DHL så hota att byta fraktleverantör om de inte ersätter dig för hela värdet på varan.
                  Även om jag inte varit mycket till hjälp, så hoppas jag iaf det ordnar sig för dig!!
                  Senast ändrad av letsgofishingtoday; 2009-11-06, 22:23.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av grilja Visa inlägg
                    På fraktsedeln står det likadant som du skrev att det står på schenker, men det de spela visst ingen roll vad som står, om man signerar något så har jag godkänt att godset var OK vid leverans....

Jag bad DHL att dra något gammalt över sig för 2 år sen när dom tappade bort en hel pall med livflottar som jag skickade till Tyskland, värde på pallen 70000 kr, fick ut 4500 kr... Så jag har bytt ut fraktbolag som företaget använder, jag har inte så starka argument mot min försäljare längre tyvärr...

Men som sagt jag har en liten chans om jag lyckas få denna chaufför att skriva att godset var trasigt när han levererade det. Tyvärr så räcker inte bildbevis på kartong o innehåll.... Jag kan ju ha orsakat det med flit som hon sa ... hehe fan vad sköna vissa människor är...

Sverker nästa eller.... ?
                    Jag kan bara säga fy fan.... En av våra största utgifter på åkeriet är transportskador. Så vi är ombedda att kolla godset extra noga vid lastning då vissa företag skickar med skadat gods och hoppas att vi inte ska upptäcka det vid lastning. Har själv upptäckt ett antal skador och då kör jag 98% av tiden avfall och resten stycke. Har vi en underskrift att varan var skadad vid lastning och inte byttes ut så är vi friade annars får vi stå för kalaset.

Nu kör jag dock för ett litet åkeri som kör stycke åt schenker. Vet inte hur det är om det är Schenkers egna chaufförer som sjabblar. Då kanske det är samma visa. För om vi sjabblar drabbar det ju inte Schenker utan oss.

Jag rekomenderar Sverker helt klart. Iallafall skulle jag börja med att hota med att kontakta honom.

Kommentera

Tänkte till lite. Hur fan vet man att det inte finns osynliga skador om embalaget är helt och chauffören står och trampar och vill iväg. Om någon inom DHL kan svara på det är den inte dålig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 355 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13