"Jerkbait hink?" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Jerkbait hink?"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av rl001 Visa inlägg

Antar det är en sådan du menar?

edit: http://www.linder.se/km/system/popup...pathIsAbs=true
    Jepp väldigt stadig och bra, har även en sån till ankarlinan så slipper den ligga på durken och orsaka snubbel, gör bara dräneringshål i botten på hinken så kan du spola samtliga beten med sötvatten vid hemkomsten och låta hänga kvar i ihinken för att lufttorka, även ankarlinan mår bättre i en dränerad hink

Kommentera

Dom flesta märken har väll en beteshink nu för tiden tror jag, bara att man "väntar" med den stora lanseringen till nästa år.
      Grymt fina får man säga,och skönt att man kan anpassa det man har med sig för just fisketuren man skall ut på, vilket man inte kan göra på ett bra sätt om man har en DAM väska som jag själv kört med. Den kollapsar om man inte har den fyllt med lådor etc..

Däremot en varningens tecken om ni tänker vara många i båten, alternativt ha med ngn som är en oerfaren fiskare. Eftersom dessa hinkar hänger vacker på relingen så är dom också i perfekt läge för någon uppmärksam fiskare att kroka i och hiva överbord.
      Något som har hänt undertecknad. Det gav en lätt känsla av religiös upplevelse när det för någon sekund började regna Duke'ar från himelen. För att sedan jaga 10 sakta, sakta sjunkande beten.

Som rospigg nämner så är dom förträffliga att ha ankaret i, reptrassel etc försvinner eller minskas väsentligt!
      Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Nice, hittar ingen bild på den du pratar om buster, har du någon bild på den?
        Team Ace Of Pikes - http://aceofpikes.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Allmana_mini Visa inlägg
          Dom flesta märken har väll en beteshink nu för tiden tror jag, bara att man "väntar" med den stora lanseringen till nästa år.
          Grymt fina får man säga,och skönt att man kan anpassa det man har med sig för just fisketuren man skall ut på, vilket man inte kan göra på ett bra sätt om man har en DAM väska som jag själv kört med. Den kollapsar om man inte har den fyllt med lådor etc..

Däremot en varningens tecken om ni tänker vara många i båten, alternativt ha med ngn som är en oerfaren fiskare. Eftersom dessa hinkar hänger vacker på relingen så är dom också i perfekt läge för någon uppmärksam fiskare att kroka i och hiva överbord.
          Något som har hänt undertecknad. Det gav en lätt känsla av religiös upplevelse när det för någon sekund började regna Duke'ar från himelen. För att sedan jaga 10 sakta, sakta sjunkande beten.

Som rospigg nämner så är dom förträffliga att ha ankaret i, reptrassel etc försvinner eller minskas väsentligt!

Hade en likartad upplevelse med en kund som höll på att hiva hela kalaset i sjön, efter det så säkras hinken i relingen/sidoräcket med ett kraftigt öppningsbart buntband så är den faran borta och bara lossa det när hinken ska bort vid hemkomst

Kommentera

Ursprungligen postat av rl001 Visa inlägg
            Tackar!

En fråga, de 2 hinkar som syns i värtan cup 2009 del 1.. 1,50 minuter i filmen. Vet någon om det är egen gjorda hinkar? ser så bra ut:P

http://www.youtube.com/watch?v=muETZUKoPvk&translated=1
            Den svarta som visas är jag ganska säker på att det är en foderkrubba till hästar som finns att köpa på Hööks för 99:- Jag har en sådan och den har två bokade järn på baksidan som gör att man kan hänga upp den över relingen.

Min fiskeblogg Skvalp
            +FishEco

Kommentera

Ursprungligen postat av frejo Visa inlägg
              Den svarta som visas är jag ganska säker på att det är en foderkrubba till hästar som finns att köpa på Hööks för 99:- Jag har en sådan och den har två bokade järn på baksidan som gör att man kan hänga upp den över relingen.

http://www.hooks.se/product.aspx?pro...sortOrder=DESC
              De bockade järnen på baksidan är även plastklädda så man slipper repor. Jag har en som ankarhink. Lätt att flytta runt i båten beroende på var man vill ha ankaret.

//Stefan
              Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
                De bockade järnen på baksidan är även plastklädda så man slipper repor. Jag har en som ankarhink. Lätt att flytta runt i båten beroende på var man vill ha ankaret.

//Stefan
                Hmm jag tror inte järnan är plastklädda på den jag köpte på Hööks, om jag inte minns helt fel så har de bara målade med svart hammarlack. Är inte så viktigt för mig så jag är inte helt säker.

Hålen som man ser i klippet från youtube får man såklart borra själv
                Min fiskeblogg Skvalp
                +FishEco

Kommentera

Ursprungligen postat av frejo Visa inlägg
                  Hmm jag tror inte järnen är plastklädda på den jag köpte på Hööks, om jag inte minns helt fel så har de bara målade med svart hammarlack. Är inte så viktigt för mig så jag är inte helt säker.

Hålen som man ser i klippet från youtube får man såklart borra själv
                  Precis, på "Transportkrubban", som den heter på Hööks, är metallen bara målad.
                  Det blir repor på insidan av båten av nitarna, iaf på en Silver Fox.
                  Själv har jag satt dit mellanlägg (typ gummifötter) på den jag använder till ankaret och de
                  som jag använder till beten hänger mot aluminium i motorbrunnen så där är det inget problem.

Kan bl.a. ses 3.40 in i samma film

Kommentera

Jag tycker att apell har en kanon hink gå in på apell.se och kolla.
                    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

City Gross säljer sådana foderkrubbor billigt!!! Man får iofs borra själv. Fixa en bagagestropp så har du ett bra handtag att bära i till/från båten.
                      Häpp!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                      6 svar
                      10 408 visningar
                      19 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot