Båttjuvar - Stryk skall de ha! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båttjuvar - Stryk skall de ha!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båttjuvar - Stryk skall de ha!

polisen gör inget åt det,

tar emot anmälan så efter någon månad kommer ett brev som säger att de ej har fått något spår och att fallet läggs ned.

vet sedan tidigare stölder, dock inte båtar utan fälgar och däck, kan ju nämna att då var jag ännu mer gramsen men hade tyvärr inget forum där jag kunde släppa mina aggressioner "fria" och få stöd från mina polare.

kul är det icke, men man kan tyvärr inget göra (*)

* Så säger väl vi Svensson om allt, heja Fransmännen de vet hur de får fart på både politikerbyket och det ena med det andra

Vad vill du att polisen ska göra åt din stulna båt?

Jag tycker det mer är ägarens ansvar att den inte blir stulen än polisens ansvar att finna den.

Kommentera

klart det är ägarens ansvar att båten inte skall bli stulen, men som du resonerar behöver inte polisen syssla med stölder och inbrott överhuvudtaget, det är ju ägarens ansvar?

Men jag tycker personligen inte att det känns som en möjlighet att tälta bredvid båten året om och vakta den.

Eller missförstår jag dig ?

Kommentera

De värsta är nog att det förmodligen är nån annan så kallad sportfiskare som snott båten om de nu inte e nått beställnings jobb, men iallfal så e de ju jävligt surt att komma ner till sjön å vara fiskekåt och sen upptäcka att båten e snodd, då kan man ju inte annat än bli skogstokig.
        Sen att polisen inte gör så mycket kan man ju förstå,,förmodligen så blir det nog billigare för staten att pröjsa ur egen ficka än att låta polisarbetet kosta massor av tusingar för att hitta alla små roddbåtar som blir snodda.
        Men ett e ju säkert, att ser man nån i sin snodda båt så tar nog nävarna överhand hjärnan.

Kommentera

Jäkligt trist med stölder av alla sorter. Det enda man kan göra åt saken är att se till att låsa fast väl, inte ha dyra saker synliga och ABSOLUT INTE köpa stöldgods. Utan köpare skulle tjuvarna och hälarna snabbt försvinna.

Hoppas du får tillbaka båten i bra skick !
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Det finns ett båtstölds register.

Där -skall- man kolla skrov och motor serienummer innan man köper.

Dessutom, komihåg att godtro förvärv är avskaffat. köper du en stulen båt (/pryl) kan du bli av med den om ägaren (eller försäkrings bolaget) hittar den.

Förutom att låsa och sånt komihåg att
            kolla nummer noga, märk noga och anmäl noga. Det är tyvärr den enda vägen vi har att bekämpa sånt här.

Men varje liten bild på stulna båtar som leder till en inspanad rapporterad hjälper ju.

Men fyfasen vad tvär man blir över sånt här. Hoppas de snubblar och sätter sig i draglådan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 554 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57