Vilka boxar använder ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka boxar använder ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kör också en 3730, den får man ner mkt grejer i.

Kommentera

plano 3730 <3 sväljer mycke gosaker
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Plano Big game musky Box 7915 Click image for larger version

Name:	11026059_10203737660025062_8629299589602507896_n.jpg
Views:	1
Size:	28,7 KB
ID:	1777367 Den är ju dock bra mycket klumpigare än era lådor, men betena hänger snyggt och prydligt utan att trassla ihop sig nämvärt.

Kommentera

Jag kör Biltemas boxar i 3700-storlek eller ABU:s i 3600-storlek för stora wobblers och gummin. Funkar utmärkt i min väska som rymmer åtta 3700-boxar och lite småplock.
          För jerkbetena använder jag en Power tackle hangbox efter samma princip som ovanstående.

Kommentera

Ursprungligen postat av swamp dwarf Visa inlägg
            Vilka boxar har ni valt till era Jerk bait, stora och små Wobbler och Bulldawg?

Skulle vilja veta vilka boxar ni har till era betenJag har en Flambeau 5004 till mina jerkar och en gammal Plano 3213 Mini-magnum dubbelsidig till de små grejorna.
            Nu har jag köpt på mig några stora wobbler och har planer på några Bull dawg och de måste ju ha någon stans att bo när de inte är i vattnet.

Problemen med stora boxar med lock är att krokarna rostar och du får svårt att se vad du har och speciellt när du snabbt ska byta bete. Här har du ett helt perfekt och billigt alternativ:

Häng dina stora wobbler och jerkbaits på insidan av en kylbox.
            Jag har mina stora jerkbaits och wobbler (Bomber 17A och 17J, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, Teddy Baits, Saida, Suick Thrillers, Swim Whizz, Westins Jätte m.fl.) hängande på insidan av en kylbox med bärhandtag. Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är flera. Dels så får du bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels så torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Förr köpte jag dessa kylboxar både hos ICA och Coop. De kostade cirka 100 kronor/st. och fanns i olika färger. Säkerligen går de att få tag på någonstans idag också.

Förvaringstips:

På de fyra kanterna upptill på mina kylboxar har jag borrat 5 mm hål med 5 cm avstånd. Här kan man hänga upp wobblerna och jerkbaitsen men en 3-krok i varje hål. De brukar ytterst sällan haka fast i varandra.

I varje kylbox har jag cirka 40 olika wobbler och jerkbaits. Ofta har jag flera kylboxar med mig ut i båten vid varje Gäddfisketur. ...

Spinnare, skeddrag och mindre wobbler har jag i stora, välfyllda Umco-boxar. Jiggar förvarar jag och har med på fisketurerna i resväskeliknande, "jigtåliga" Plano-boxar med dubbla lock och massor av flyttbara småfack.

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Old Firehand

Ps. Det var vid Gädd- och Muskiefiske i Minnesota, USA på 1980-talet som fiskelegendaren Babe Winkelman här . http://en.wikipedia.org/wiki/Babe_Winkelman .. visade mig hur praktiskt och smart det var att ha jerkbaits som Suick Thrillers och stora wobbler hängande på insidan av kylboxar i stället för nerpackade under lock på vanliga fiskeboxar.. Ds.
            Senast ändrad av Old Firehand; 2015-03-23, 16:24.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 553 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57