880 kr för en PGS... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

880 kr för en PGS...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Eftersom en ny C3:a ligger på 1000-lappen så kan du säkert pruta ned den till 900 (880 för PGS)."

Jag får en C3'a för 800 kr. =) Då tjänar jag 80 spänn och får en metallrulle med bromsen på "fel" ställe. Kan ju i och försig vara ett alternativ! Får känna på C3'an ordentligt.

"Samma sak med plastburken C5 verkar vara junk ocksa."

D5 verkar vara alldeles för dyr i förhållande till materialval. Det verkar lite som att ABU vill sätta ny teknik i gammal förpackning, och det låter i mina öron som något som kan gå rätt så mycket åt helvete.

Valet står i såfall mellan PGS och C3.

Tack för alla tipps!
    Senast ändrad av Bergatrollet; 2004-05-28, 16:11.
    Tänk först - fiska sen!

Kommentera

FRB, precis D5 menar jag c5 ar ju grym.

Kommentera

c3:an har väl funnits sen typ 92 eller nåt sånt. Det talar för en viss kvalité. Att den sedan är lätt att bygga om till en "ny rulle" är oxå en stor fördel. Lägre/högre utväxling...inga problem. Lagrad revspridare..javisst. Keramiska lager..ok! osv osv

Kommentera

Första C3:an tillverkades 1989. Men det tog ett tag innan den dök upp i N&N.

Kommentera

Fast både EON och PGS har trevliga detaljer jämfört med C3. Tumtangent, schysst bromsratt och de blir inte så förbannat kalla att hålla i. EON är dessutom underskattad, att kalla den för "plast och gummi" rulle visar ju att man knappt hållit i den. Det mesta på en EON är plastbeklätt aluminium. EON är en bra rulle enligt mitt tycke, hur det är med årets nyheter vet jag förstås mindre om. Jag vill gärna prova en sak innan jag skriver ner den...eller rosar den...

Kommentera

KG, har faktiskt ägt en EON o visst är det en alustomme..och visst är den varm att hålla i. Gillar den ändo inte..

Kommentera

Originally posted by Hippo
                KG, har faktiskt ägt en EON...
                Jag har också ägt den men den håll inte måttet tyvärr.

//K
                BJ@

Kommentera

Originally posted by cico
                  Jag har också ägt den men den håll inte måttet tyvärr.

//K
                  Den allra första EONen som kom ut på marknaden hade lite barnsjukdomar som problem med den flytande linspridaren och så.
                  Nu förtiden verkar det som man ska passa sig för att köpa nyheter för snart, Mörrumen led också av en del barnsjukdomar. Det verkar som det är vi sportfiskare som får testa in rullen istället för att det görs av tillverkaren.
                  Min EON har varit helt problemfri i tre år så jag är nöjd. Men jag kan ju iofs haft tur.

Kommentera

Originally posted by KG?
                    Den allra första EONen som kom ut på marknaden hade lite barnsjukdomar som problem med den flytande linspridaren och så.
                    Nu förtiden verkar det som man ska passa sig för att köpa nyheter för snart, Mörrumen led också av en del barnsjukdomar. Det verkar som det är vi sportfiskare som får testa in rullen istället för att det görs av tillverkaren.
                    Min EON har varit helt problemfri i tre år så jag är nöjd. Men jag kan ju iofs haft tur.
                    Det var väl inget fel på den sådär men jag tyckte den var lite odistinkt och plastig. Det bästa med den var vikten och värmen.

//K
                    BJ@

Kommentera

Originally posted by cico
                      Det var väl inget fel på den sådär men jag tyckte den var lite odistinkt och plastig. Det bästa med den var vikten och värmen.

//K
                      Du gillar ju stora rullar så du kanske hade en 6000? Den har fast linspridare vilket är vansinnigt på så bred rulle. Man måste se till att linspridaren är i mitten för att få till vettiga kast och så ska det inte behöva vara. På en smalare rulle gör det mindre att linspridaren inte följer med i utkastet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 352 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13