Nya modeller... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya modeller...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nya modeller...

    Var inne på Tajtlajn i Kållered och provade Abu's nyheter, samt att jag plockade till mig ett exemplar av Napp och Nytt.

    Framför allt Amb. Eon Pro/ Eon Sport, helt makalös spinn på spolen, snurrade i över tre minuter efter det att spolen sattes i rörelse (SKF-lager).

    Men förövrigt mycket besviken, rullen kostar 4000 pix, men yttre kvalitet som på en rulle för en femtedel av priset.

    Vevade på den och känslan av tröskelverk infann sig ganska snart, kanske ett måndagsexemplar?

    Någon annan som provat dessa Eon Pro?
    sigpic

  • #2
    Re: Nya modeller...

    Originally posted by Sturgeon
    Var inne på Tajtlajn i Kållered och provade Abu's nyheter, samt att jag plockade till mig ett exemplar av Napp och Nytt.

    Framför allt Amb. Eon Pro/ Eon Sport, helt makalös spinn på spolen, snurrade i över tre minuter efter det att spolen sattes i rörelse (SKF-lager).

    Men förövrigt mycket besviken, rullen kostar 4000 pix, men yttre kvalitet som på en rulle för en femtedel av priset.

    Vevade på den och känslan av tröskelverk infann sig ganska snart, kanske ett måndagsexemplar?

    Någon annan som provat dessa Eon Pro?
    Har tyvärr inte provat Eon Pro men jag tycker att det kvalitésintrycket du beskriver stämmer ganska bra på Eon i över huvudtaget. Det är än rulle i tusenkronorsklassen inte mer, oavsätt vilka färger det är på den.

    //K
    BJ@

    Kommentera


    • #3
      Har inte heller provat eller sett den live.
      Men det är tokpris för eon,speciellt om den inte har ngn kvalitet alls.


      Jag är lite sugen på den billigare modellen med samma spole i 3600 storlek sport är det väl?

      Den skulle kosta strax över två har jag för mig?

      Retar mig på min handlare som säger att dom nya modellerna från abu och napp och nytt kommer först i februari ändå är han en proshop dealer.

      Konstigt.

      Kommentera


      • #4
        Re: Re: Nya modeller...

        Originally posted by cico


        Har tyvärr inte provat Eon Pro men jag tycker att det kvalitésintrycket du beskriver stämmer ganska bra på Eon i över huvudtaget. Det är än rulle i tusenkronorsklassen inte mer, oavsätt vilka färger det är på den.

        //K
        Samma tanke som jag, även om jag än en gång måste säga att rotationen var makalös, jag började undra om jag skulle få komma hem någon gång.

        Frågan är om frispolningen är det viktigaste på en rulle, tror inte de gör så hemskt många meter med en stor vobbler, kanske med mindre beten.

        Hygglig risk för skatbo om man är ovaksam
        sigpic

        Kommentera


        • #5
          "Hygglig risk för skatbo om man är ovaksam"


          Handen på hjärtat-hur ofta händer det?

          Om du börjar ska jag berätta en grej som jag egentligen skulle hållt käften om!

          Kommentera


          • #6
            Re: Re: Re: Nya modeller...

            Originally posted by Sturgeon


            Samma tanke som jag, även om jag än en gång måste säga att rotationen var makalös, jag började undra om jag skulle få komma hem någon gång.

            Frågan är om frispolningen är det viktigaste på en rulle, tror inte de gör så hemskt många meter med en stor vobbler, kanske med mindre beten.

            Hygglig risk för skatbo om man är ovaksam
            Fler viktiga saker är att invevningen är suvverän samt att bromsverkan är jämn genom registret samt att man inte behöver vrida tills man dör för att den ska ta.

            //K
            BJ@

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 478 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
            24 svar
            3 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uffe62
            av uffe62
             
            Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
            39 svar
            5 614 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg OGRudan
            av OGRudan
             
            Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
            468 svar
            107 621 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Julle68
            av Julle68
             
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 545 svar
            228 112 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg Wilier75  
            Arbetar...
            X