Tänkte bara passa på att säga att som strömkälla är ju ett mcbatteri ypperligt bra. Litet i jämförelse med ett fritidsbatteri el. dyl. Använder tack vare detta mitt X51-Lowrance både i kanoten och min flytring. För att inte nämna att jag även använder det vid isfisket. Så det blir även ett portabelt ekolod i sig ifall du önskar använda det mer än som ett beständigt fastmonerat sådant.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket ekolod??
Collapse
X
-
The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
Klickbara länkar följer nedan
Nattplockad mask
Gädda äter Sissy
Abborre vs mask
Abborre vs mört
Måånga gäddor samlade vid betet
Gädda äter gädda
Spännande fiskemetod efter gädda
FS SPARADE TRÅD
Laxhugg!
-
Köp ett lowrance! X-125 om du har råd annars X-51.
Använd inte MCbatteri, slutar med förstörda kläder!!
Ett sånt kör jag med (26 Ah) som jag stoppat i en sån där batteribox man har i båtar och i husvagnar. I boxens lock har jag fäst hållarna till ekolodet och GPSen. Har givarna på en planka som jag drar fast med en liten tving i aktern på de allra flesta öppna båtar. Väger ca 12 kg totalt och håller ström till en veckas fiske. Det här batteriet är slutet så det läker ingen syra om det välter, laddas med vanlig billaddare.Senast ändrad av apersson69; 2004-06-24, 14:59.
Kommentera
-
Det finns helkapslade MC-batterier också. Jag har det och det funkar perfekt...Originally posted by apersson69
Köp ett lowrance! X-125 om du har råd annars X-51.
Använd inte MCbatteri, slutar med förstörda kläder!!
Ett sånt kör jag med (26 Ah) som jag stoppat i en sån där batteribox man har i båtar och i husvagnar. I boxens lock har jag fäst hållarna till ekolodet och GPSen. Har givarna på en planka som jag drar fast med en liten tving i aktern på de allra flesta öppna båtar. Väger ca 12 kg totalt och håller ström till en veckas fiske. Det här batteriet är slutet så det läker ingen syra om det välter, laddas med vanlig billaddare.
Det bästa är att man kan få dom gratis om man har tur. Kolla hos en MC-verkstad om dom har kasserade batterier. Dom är oftast för dåliga att ge en bra startström men duger alldeles perfekt till att driva ett ekolod med.There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...
Kommentera
-
Vad ingår i ett X-125 kit ?
Blir inte riktigt klok på om hållare/givare/fart mm. ingår.
Var köper man ett komplett kit till bästa pris i Sverige resp. utomlands ?
Har idag ett bottomline ekolod, som inte är känsligt nog.
Funkar ju för att ange djup, men är inte speciellt bra på att indikera fisk på rätt sätt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-07-02, 20:28 -
-
av SpiN.Hej jag är ny här och har en hel del fiske drag och försöker hitta information från vart dom kommer...4 Foton
-
2026-06-02, 09:20 -
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
2026-04-11, 13:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|