Hejsan!
Ska köpa ny utrusning, har väl ett val att göra nu.
Jag vill ha ett spö som funkar allround oavsett om från båt eller land. Oavsett man ska fiska gädda, abborre eller någon annan fin fisk.
Spöna jag funderar mellan är:
Shimano Nexave BX 9' 15-40g
Ron Thompsson Tyran 9' 15-40g
Berkley Phazer Soft II 9' 15-40g
Berkley Light Shock 9' 15-40g
Abu Vendetta 9' 15-40g
Rullarna jag har i min tanke är:
Okuma Trio 30FD
Shimano Nexave 3000SRB
Shimano Exage 2500FB
Shimano Sienna 4000FB
Abu Cardinal 504ALBI
Abu Cardinal Ex Pro 2000FD
Abu Cardinal Ex Pro 4000FD
Abu Cardinal Ex Pro 4000RD
Kan säga direkt att jag ogärna betalar mer än 1500:- för både spö och rulle med lina ifall ni vill komma med förslag som jag inte lagt med.
Om någon även känner sig manad att förklara vad utväxlings sifrorna på rullarna står för får man jättegärna göra det. Förstår vad att större siffror betyder ofta högre hastighet men jag vill gärna veta mer specifikt vad står första andra och tredje siffran för sepparat.
Tacksam för svar och all hjälp jag kan få och helst så snabbt som möjligt så jag gärna vill fiska och min farbror vill ha tillbaka sitt spö och rulle som jag för tillfället har lånat.
Ska köpa ny utrusning, har väl ett val att göra nu.
Jag vill ha ett spö som funkar allround oavsett om från båt eller land. Oavsett man ska fiska gädda, abborre eller någon annan fin fisk.
Spöna jag funderar mellan är:
Shimano Nexave BX 9' 15-40g
Ron Thompsson Tyran 9' 15-40g
Berkley Phazer Soft II 9' 15-40g
Berkley Light Shock 9' 15-40g
Abu Vendetta 9' 15-40g
Rullarna jag har i min tanke är:
Okuma Trio 30FD
Shimano Nexave 3000SRB
Shimano Exage 2500FB
Shimano Sienna 4000FB
Abu Cardinal 504ALBI
Abu Cardinal Ex Pro 2000FD
Abu Cardinal Ex Pro 4000FD
Abu Cardinal Ex Pro 4000RD
Kan säga direkt att jag ogärna betalar mer än 1500:- för både spö och rulle med lina ifall ni vill komma med förslag som jag inte lagt med.
Om någon även känner sig manad att förklara vad utväxlings sifrorna på rullarna står för får man jättegärna göra det. Förstår vad att större siffror betyder ofta högre hastighet men jag vill gärna veta mer specifikt vad står första andra och tredje siffran för sepparat.
Tacksam för svar och all hjälp jag kan få och helst så snabbt som möjligt så jag gärna vill fiska och min farbror vill ha tillbaka sitt spö och rulle som jag för tillfället har lånat.
Kommentera