Varning ang beteslås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning ang beteslås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• team char
    replied
    Använder bara Darts Hardlock betes lås och har alldrig varit med om att dom gått sönder men som allting annat så sliter man ut dom om man öppnar dom för mycket. Byter man ofta beten så kan det vara en idé att byta ut dom någon gång då och då och det går att byta ut bara haken om dom sitter på en tafs.

Lämna en kommentar:

• Norden
    replied
    Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
    Dom Du rekommenderar att inte köpa är roscoe coastlock. Enligt min erfarenhet dom bästa beteslåsen, har aldrig sett dom gå upp.
    Måste vara de övre beteslåsen han menar, Drennan typen. De kan jag hålla med om inte pallar tungt fiske. Kostade mig ett par jerkbait innan jag fattade att de var totalt olämpliga

Lämna en kommentar:

• BBRF
    replied
    Ursprungligen postat av dptrapper Visa inlägg
    Vill bara rikta en varning till de beteslås som verkar vara ute i butken.

Satsa på att hitta dem som är inkapslade av plåt, ni vet de som alltid har funnits (påminner om säkerhetsnål) typ.

De andra som är poppis på hyllorna nu som bara består av en tunn ståltråd som låser genom att ändens hörn är lite böjd håller inte alls måttet. fastnar du eller får fisk är risken stor att den går upp eller rätas ut helt. kass kvalitet.

(har dock hittat en modell som låser på ovan sätt men håller)

Köp dessa http://www.kelkoo.se/b/a/o_100797025..._beteslas.html

Köp INTE dessa
    http://regalmarin.shopsystem.nu/group.asp?group=81

Dom Du rekommenderar att inte köpa är roscoe coastlock. Enligt min erfarenhet dom bästa beteslåsen, har aldrig sett dom gå upp.

Lämna en kommentar:

• Max Vallius
    replied
    crosslock helt klart

Lämna en kommentar:

• look43
    replied
    Brukar alltid köra med diverse jerktafsar till de mesta fisket ! De håller!
    Köpte en dussin vanliga med plåt hakar men blåten gick sönder vid bockningen efter ett tag. Tråkigt om de händer vid rekord fisken på

Den här sorten var de!

Lämna en kommentar:

• girren33
    replied
    sölvekroken

testade en modell från Sölvekroken som häktades i betesöglan .. den var av härdad modell och mycket smidig och bra , annars e det berkley som gäller.

Lämna en kommentar:

• Falemo
    replied
    Håll er undan från RT jerktafsarna, beteslåset är totalt värdelöst, tappade en Phantom häromdan tackvare den. Beteslåset rätade ut sig efter att ha fått ett bottennapp i en stock.

Lämna en kommentar:

• Motvind
    replied
    Sedan ett par år tillbaka så är det CWC som sälje de beteslås som Berkley förut sålde, det med cross-lock. Berkley valde då (för att inte kopiera de dom sålde till CWC) att välja ett svagare material till sina lås. Testa själv om du har ett gammalt och ett nytt Berkley-lås. Det är skillnad. Så jag köper endast CWC:s lås.

Lämna en kommentar:

• Alessandro
    replied
    Hade en bråkig sej som öppnade största hardlock haken, dock lossnade den utan att ta jiggen. Tur att jag kollade, annars helt fläckfri, största fisken jag sett med denna hake är en 38 pannors kveite.

Lämna en kommentar:

• dennis
    replied
    15 års ålmete med ABUs hakar utan missöden är mitt facit. Till spinnfiske är dock den spetsiga vinkeln oduglig.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
24 svar
2 573 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lsjonsson  
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57