Exage 4000 rb?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Exage 4000 rb??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Exage 4000 rb??

Nån som har erfarenhet av den? Jag måste nämligen köpa en ny haspelrulle, den finns till jävligt bra pris nu. Men jag har aldrig haft Shimano så jag vet ej nåt om den, förutom att den ska lämpa sig för Gäddfiske.

Jag fiskar med ganska så lätta beten typp buster2 ytbeten och lättare spinnerbaits.

Kolla även penn sargus o phierce(stavning?). Bra rullar till bra pris. Annars är dom flesta shimano bra.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
      Kolla även penn sargus o phierce(stavning?). Bra rullar till bra pris. Annars är dom flesta shimano bra.
      Har kollat dem. Men Shimanon finns till det låga priset 589. Penn lockar faktiskt inte så mycket. DFå jag ej känner eller har sett nån fiska med Penn. Finns ej heller in butik där jag bor.

Kommentera

Men jävlar vilken beslutångest jag fick nu. Penn ser ju iofs jävla vass ut. Men 4000 rullen väger över 600 gram. Jag har heller aldrig sett den i affär. Exagen har jag ju sett, men ej fiskat med. Vill liksom inte skicka efter en rulle och bli missnöjd som fan.

Kommentera

På penns rullar kan du nog gå ner en storlek då dom är lite större. Beten har ju en del rullar på rea. Det att pen är tyngre beror nog mest på att dom inte använder så mycket komposit material. Välja rulle är aldrig lätt. Ska själv börja köra ytfiske med en c3 4600.

Kommentera

Det är väll lika bra att bara köpa nån av de två och hoppas på det bästa.

Blir det Penn så går jag ner ett snäpp. Över 600 gram känns ganska så tungt att fiska med? Men vad vet jag.

Kommentera

Tänk efter om inte en rulle i 4000 storlek blir för stor och klumpig till ditt fiske, kanske borde satsa på en rulle i storleken 2500? Tyckte själv att min Technium 4000 kändes för stor och klumpig när jag fiskade med liknande beten som du beksriver. Endast en tanke. Shimano gör väldigt bra rullar, så du lär inte bli missnöjd.
              www.custombaits.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Silurus Visa inlägg
                Tänk efter om inte en rulle i 4000 storlek blir för stor och klumpig till ditt fiske, kanske borde satsa på en rulle i storleken 2500? Tyckte själv att min Technium 4000 kändes för stor och klumpig när jag fiskade med liknande beten som du beksriver. Endast en tanke. Shimano gör väldigt bra rullar, så du lär inte bli missnöjd.
                Jag syftade mer på vikten på Penn rullen. Jag har redan en gammal kvarn från ABU. Jag vill bara inte att den ska väga för mycket. Exagen väger 415 tror jag och Penn 600 nåt. 600 känns väldigt tungt.

2500 finns inte på rea. Jag har tyvärr inte mer än cirka 700-800 hundra att lägga just nu, måste ha en ny rulle till nästa vecka då min gamla ABU spelar på sista versen. Den klarar knappt av att bromsa en snipa längre, så sliten är den.

Kommentera

Kolla på cardinal sorön s på beten.nu. Tror dom sålde ut dom för 799:-

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                    Kolla på cardinal sorön s på beten.nu. Tror dom sålde ut dom för 799:-
                    Den är helt klart intressant med. Jag har till måndag att bestämma mig. Sen måste en beställning iväg. Jag gillar inte att med INTE kan ringa dom på beten och prata i telefon med dom. Får bara en konstig känsla av det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 985 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11