Köpe av grundutrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpe av grundutrustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpe av grundutrustning?

Hej.

Jag är rätt ny på det här med att fiska. Dock sker de med jämna mellanrum men hittills har de varit den gamles grejer man använt så nu är det dags att börja skaffa eget då jag fått upp ögonen mer och mer för detta. Då jag inte vill lägga allt för mkt pengar på rullar och spön tänkte jag köra på ett fåtal bättre grejer istället.

Har hittills köpt ett Abu ProCast PAS90-2M 9' 15-40 g haspel spö med en shimano GTRA 4000 rulle. Tänkte detta skulle täcka mitt insjö behov samt enklar kastning från båt i Öresund eller liknande. Nu är jag på jakt efter ett spö att ha till havs. Jag vill kunna pilka och trolla med det främst. Handlar väl mest om torsk, sill, makrill och lax.

Finns ju både trolling-, båt- och havsspö men vad är egentligen skillnaden?

Finns det någon som kan rekommendera ett bra allround spö som uppfyller mina önskemål? Har ni synpunkter på det setet jag köpt får ni gärna säga de då jag saknar någon vidare erfarenhet.

Mvh Andreas
    Senast ändrad av Andreass; 2004-07-22, 23:00.

Kolla vad turbåtarna har att hyra ut. Deras spön för ett hårt liv. Det de tål av slarv och misstag i hanteringen gör att du vet att de märkena och modellerna pallar trycket.
    Du har säkert tid och omtanke för dina prylar. Då kan du välja lite bättre prylar med med lite mera känsla och finess i. Priserna för ett bra spö ligger från underkant på 500 och upp mot tusenlappen eller mer.
    Sen tillkommer ju en skaplig rulle också. Gör på samma vis där.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
    14 svar
    1 983 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg engqvist