Någon som vet om det finns det välsorterad butik i Stockholm som har alla tre plaggen hemma så man kan prova?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Thermotic flytunderställ
Collapse
X
-
K.B
Kolla om det finns några återförsäljare i Stockholm, sen slår du en pling och kollar om dom har några plagg hemma.Ursprungligen postat av cazorp Visa inläggNågon som vet om det finns det välsorterad butik i Stockholm som har alla tre plaggen hemma så man kan prova?
Kommentera
-
Jorå, ringde Thermotic, det är Wiggler som sköter distributionen mot sportfiskehandeln, så Thermotic själva hade ingen koll på vilka som hade i lager (Södersportfiske & Lundgrens ska sälja i Sthlm). Under året så ska de lägga energi på att kränga plaggen till båttillbehörsbutikerna så framöver kanske de finns hos Erlandssons, SeaSea etc.Feces piscis!
Kommentera
-
Hej!
Slog till på en väst i storlek L under båtmässan, den var inte trång på mig.Har tidigare provat samma storlek i jacka men den satt konstigt (se ovan i tråden) därav väst fastän jag hade föredragit jacka för jämnare värme och ngt högre (?) flytkraft. Som referens; 182 cm 79 kg, inte så mycket muskler men en lagom fin en-pack över midjan!
Utifrån detta och vad andra sagt i tråden så kanske en idé om lämplig storlek kan dras... Eller hör med Thermotics personal vad de använder till sina mått.
Kommentera
-
Kan intyga att storlekarna är lite knepiga. Men det förtar ju inte ett bra plagg så länga man hittar en som passar så skiter man väll i om det står M, L eller xl på nån lapp.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggprövade en Thermotic/Floatjacka i dag. Vanligen har jag storlek M, aldrig behövt L (än!) men denna fanns bara i L så jag drog på den. Lagom i kroppen men ärmar var för korta, samt värre, den stramade i axlar å rygg vid en simulerad kaströrelse... Kan nog undvikas med en väst men nog är det lite konstig storlek på den jämfört med andra plagg jag har...Är drygt 1,80 å knappt 80 (vikt, ej ålder!)
Har provat fiskekompisens underställ överdel, han har XXL och den kunde ja ha, visst lite stor men ingen säck. Tror XL passar bra som normalluftig och L som en ganska tight undertröja. Och då har jag tämligen smäckra mått och M på underkläder. 177 lång 74 kg.
Tyget är inte stretchbart, tämligen stumt så blir det för tight kan det upplevas som att det hindrar rörelser. Men det är smidigt, mjukt i tyget. Beställning blir inom kort. skatteåterbäringen måste brännas innan den landar
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Fast om en Large jacka är lite vid i midjan och kort i ärmar å trång över axlar/rygg vilken storlek ska man välja då om man vanligen drar Medium?Ursprungligen postat av Exxet Visa inläggKan intyga att storlekarna är lite knepiga. Men det förtar ju inte ett bra plagg så länga man hittar en som passar så skiter man väll i om det står M, L eller xl på nån lapp....
Min lösning, som du kan se ovan, blev en väst på båtmässan, en storlek Large som är lite vidare i midjan en nödvändigt, men va sjutton hellre det än trång med lite lager under...
och utan de korta ärmarna så stramar den inte över ryggen... men blir mindre varm, vilket kan vara bra på sommaren men sämre på vintern...
Är fortfarande inte imponerad av varken sömnaden eller designen, funktion behöver ju inte vara ful, fast det var säkerhetsaspekten å mångsidigheten som avgjorde här...
Vore lite intressant att se kroppskonstitutionen på den man eller kvinna där en Medium passar såväl torso, armar och axlar
Nej, plagget skulle må bra av lite infällda partier av polyesterstretch på väl valda ställen - till oförändrat pris!Senast ändrad av anteman; 2015-04-12, 19:58.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av gabbu, 2025-03-29, 20:56
|
0 svar
328 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av gabbu
2025-03-29, 20:56
|
||
|
Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
|
3 svar
235 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av Aejohansson, 2025-09-12, 19:04
|
3 svar
161 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Aejohansson
2025-09-13, 08:11
|
||
|
Startad av Westley Richard, 2025-10-29, 21:08
|
0 svar
96 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
provar helst i butik dock, missade dem på båtmässan dumt nog.
Kommentera