Poncho av tjockt bra material , snabbt att ta på och av .
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Regnkläder
Collapse
X
-
Kör på ett gammalt bromanodellställ som jag haft i typ 7 år, funkar bra än idag.
Annars är det väl klassiker som Grundéns Herkules ett säkert kort, dock värdelöst om man tänkte svettas.-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
-
Jag kör med Biltemas lite påkostade regnställ.
Det är mjukt och följsamt med ett innefoder.
Känns helt underbart och till en rimlig peng.
Kommentera
-
Jag kör kläder med Gore-Tex, för tillfället Marmot, Haglöfs och Norröna. Bra tid nu att "fynda" i butikerna då det är flera reor upp till 50%.
Bäst tycker jag 3-lagers Gore-Tex är. Jag använder dessa kläder under hela fisketuren, oavsett regn, sol eller snö.
Mvh Richard
Kommentera
-
Visst är Goretex bra... Men mina Pinewoodkläder är så bra att jag inte kan motivera prisskillnaden. Använder Pyrenee-jacka och Anconabrallor. Blir sällan mer fuktig i häcken i denna utstyrsel än i mina Goretexbrallor. Men alla membranplagg har ju olägenheten att de inte klarar så bra att sitta i... Vattnet trycks in. Man få väga andasfördelar mot fuktnackdelar och med dubbla lager i häcken så funkar det för mig, står ju för det mesta och fiskar. Men ska man sitta o trolla eller vertikala en hel dag skulle jag rekommendera ett s k jolleställ i galon. Byxor som går nästan ända upp i armhålorna, ungefär som mina gamla galonvadare, plus en galonjacka med huva. Körde jag alltid med på den tiden jag seglade och ville kunna sitta stilla länge utan att bli blöt eller börja frysa...
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
|
3 svar
259 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg