Fiskekläder för oss vertikalt utmanade med dålig vikt/längd-ratio? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekläder för oss vertikalt utmanade med dålig vikt/längd-ratio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskekläder för oss vertikalt utmanade med dålig vikt/längd-ratio?

    Hallå allihop!
    Jag är på jakt efter ett nytt fiskeställ då jag inte är helt nöjd med det Hammerdal-ställ jag köpt från Engelsons.
    Jackor brukar gå ganska bra att hitta men byxor är helt hopplöst att få tag på när man är byggd som en korsning mellan en tax och en engelsk bulldog, Jag är 166cm lång och väger in på 102 pannor.
    På mina arbetsbyxor har jag D104 (motsvarar C52 med kortare ben) och det enda par jeans jag någonsin ägt som suttit som en smäck direkt utan att behöva sys upp var storlek 36/28.
    På byxor där storlekarna är S/M/L så brukar jag få ta XL, men det är vansinnigt drygt att ha byxor som är 10-15cm för långa.

    Ni andra där ute som är korta och lite för glada i mat, vilka kläder kör ni med som finns i lite kortare storlekar utan att kosta en halv månadslön?
    De ska vara varma nog för att man ska klara en heldag ute i båten i oktober/november utan att bli kall och/eller blöt. Gärna bibs, men midjebyxor får duga om inget annat vettigt finns. Maxpris 2500:-


  • #2
    176 cm/120 kg 32" innerbenslängd...
    har haft samma problem som du. Hittade ett ställ som funkade för mig och det var Imax Arx-20 med bibs. Både varmt och komfortabelt för en stor gosse som jag. Till vår och sommar är det Norfin Pro-dry 2 som gäller. Norfin är dessutom favorit hos ryska pimpellandslaget. Ryssar är både stora och ibland korpulenta så kolla deras kollektion.

    Kommentera


    • #3
      Jag har kollat lite på Pinewood Bolmen sättet, är 180 med stor mage. Har inte testat eller sett dom i verkligheten än men dom kanske kan vara ett alternativ

      Kommentera


      • #4
        Grundens sortiment riktat mot yrkesfolk har gott om utrymme i BIBsen.

        Kommentera


        • #5
          Uppdatering:
          Jag slog till på Savage gear Heatlite på black friday.
          Bibs i strl M sitter aningens, aningens tight men är något långa. L skulle nog suttit bättre men bli alldeles för långa.
          Jackorna skulle jag säga är ganska normala i storlek, L sitter som en smäck, till och med ärmlängden var bra!
          Nu är det bara att invänta vårfisket eller eventuellt lite åfiske innan de fryser också så man kan testa hur varmt det faktiskt är, men det känns rejält varmt för att vara så tunt när man provar.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
          42 svar
          8 745 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg senzitivity  
          Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
          11 svar
          725 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Gädd-jos  
          Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
          4 svar
          292 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg efc__
          av efc__
           
          Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
          1 svar
          197 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adamp
          av Adamp
           
          Arbetar...
          X